Automobilka Honda ako prvá na svete vyvinula technológiu schopnú rozpoznať riziko dopravnej zápchy a tomuto riziku predchádzať. Skúšky na verejných komunikáciách sa začnú v máji tohto roka.
Honda ohlásila úspešný vývoj prvej technológie na svete, ktorá dokáže rozpoznať hrozbu dopravnej zápchy a určiť, či spôsob jazdy vozidla môže dopravnú zápchu spôsobiť. Automobilka vyvinula túto technológiu s vedomím, že akcelerácia a spomaľovanie jedného vozidla ovplyvňuje spôsob jazdy ďalších vozidiel za ním, čo môže viesť k vzniku dopravnej zápchy.
V spolupráci s Výskumným centrom pre vedu a technológiu pri tokijskej univerzite vykonala Honda experimentálne testovanie systému využívajúceho technológie pre detekciu hrozby dopravnej zápchy. Výsledky skúšok preukázali, že systém pomohol zvýšiť priemernú rýchlosť približne o 23% a znížil spotrebu vzadu idúcich vozidiel o 8%.
S cieľom uviesť túto technológiu na trh začne automobilka Honda v máji jej testovanie na verejných komunikáciách v Taliansku a v Indonézii. Cieľom skúšok bude overiť účinnosť technológie pri minimalizácii dopravných zápch.
Namiesto poskytovania dopravných informácií, ktoré vodičovi umožňujú vyhnúť sa komplikáciám na ceste, monitoruje systém typické zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla s cieľom určiť, či správanie vodiča v tomto smere môže prispieť k vytvoreniu dopravné zápchy. Na základe vyhodnotených údajov poskytuje systém vodičovi príslušné informácie s cieľom prispieť k plynulosti jazdy, ktoré pomôže "vyhladiť" intenzitu akcelerácie a brzdenia vzadu idúcich vozidiel, a tak predísť alebo minimalizovať riziko vzniku dopravnej zápchy.
Ďalším prínosom pre minimalizáciu rizika dopravnej zápchy a zníženie spotreby paliva môže byť zapojenie palubných terminálov do systému "cloud serverov", ktoré vodiča informujú a synchronizujú spôsob jazdy s vozidlami idúcimi vpredu tým, že vo vhodnej chvíli aktivujú adaptívny tempomat ACC tak, aby bola zachovaná konštantná vzdialenosť medzi vozidlami s najvhodnejším časovým odstupom.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.