Tradiční italský výrobce motocyklů Ducati předchází pod křídla koncernu Volkswagen, který tak rozšiřuje svoje portfolio o další výrobky.
Volkswagen se již podruhé v historii vážně rozhodoval, zda koupit italskou továrnu na motocykly Ducatti. Zatímco v 80. letech z koupě sešlo, tentokrát již Volkswagen italského výrobce pohltil.
Cena transakce je odhadována na 860 milionů eur (přes 21 miliard Kč). Zlí jazykové tvrdí, že spíše než o ekonomický záměr jde o osobní iniciativu šéfa VW, Ferdinanda Piëcha, který rád využívá motocykly z italské stáje.
Ducati je jednou ze stálic trhu s motocykly. Již v roce 1950 začala v italské fabrice běžet výroba prvního motocyklu se značkou Ducati. Od té doby se stala proslulou a dnes se specializuje zejména na silné motocykly. Letos například představila špičkový model Ducati 1199 (na obrázku) s výkonem 195 koní. Suchá hmotnost motocyklu přitom je jen 164 kilo.
Během posledních let prodělala značka nepříliš slavnou dobu, kdy kolem roku 2005 balancovala na hranici krachu. Nyní je však opět v černých číslech a vydělává. I přes svoji známost jde o poměrně malého výrobce motorek, loni prodala 42 tisíc strojů. Největší světový výrobce, Honda, prodal za stejnou dobu kolem 16 milionů strojů. U Ducatti je to však dáno důrazem na špičkové a drahé stroje, zatímco záběr Hondy je mnohem širší.
Volkswagen tak nyní disponuje velmi kompletním produktovým spektrem. Běžné vozy vyrábí Škoda, Volkswagen a Seat, prémiovou třídu zastupuje Audi, luxusní vozy produkuje Bentley, sporťáky zase Porsche, Lamborghini a Bugatti. Sám Volkswagen potom disponuje řadou lehčích užitkových vozů, pro ty těžké vlastní koncern rozhodující podíly v automobilkách Scania a MAN.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.