Tradiční italský výrobce motocyklů Ducati předchází pod křídla koncernu Volkswagen, který tak rozšiřuje svoje portfolio o další výrobky.
Volkswagen se již podruhé v historii vážně rozhodoval, zda koupit italskou továrnu na motocykly Ducatti. Zatímco v 80. letech z koupě sešlo, tentokrát již Volkswagen italského výrobce pohltil.
Cena transakce je odhadována na 860 milionů eur (přes 21 miliard Kč). Zlí jazykové tvrdí, že spíše než o ekonomický záměr jde o osobní iniciativu šéfa VW, Ferdinanda Piëcha, který rád využívá motocykly z italské stáje.
Ducati je jednou ze stálic trhu s motocykly. Již v roce 1950 začala v italské fabrice běžet výroba prvního motocyklu se značkou Ducati. Od té doby se stala proslulou a dnes se specializuje zejména na silné motocykly. Letos například představila špičkový model Ducati 1199 (na obrázku) s výkonem 195 koní. Suchá hmotnost motocyklu přitom je jen 164 kilo.
Během posledních let prodělala značka nepříliš slavnou dobu, kdy kolem roku 2005 balancovala na hranici krachu. Nyní je však opět v černých číslech a vydělává. I přes svoji známost jde o poměrně malého výrobce motorek, loni prodala 42 tisíc strojů. Největší světový výrobce, Honda, prodal za stejnou dobu kolem 16 milionů strojů. U Ducatti je to však dáno důrazem na špičkové a drahé stroje, zatímco záběr Hondy je mnohem širší.
Volkswagen tak nyní disponuje velmi kompletním produktovým spektrem. Běžné vozy vyrábí Škoda, Volkswagen a Seat, prémiovou třídu zastupuje Audi, luxusní vozy produkuje Bentley, sporťáky zase Porsche, Lamborghini a Bugatti. Sám Volkswagen potom disponuje řadou lehčích užitkových vozů, pro ty těžké vlastní koncern rozhodující podíly v automobilkách Scania a MAN.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.