Porsche nechalo zajet kolo se svým novým roadsterem Boxster S. Dojem je skvělý, čas pod 8 minut je skvělý výsledek.
Nová generace Porsche Boxster je oproti té minulé kompletně přepracovaná, byť to tak zvenčí nevypadá. Díky tomu má novinka slušné předpoklady k tomu, aby zvládla zajet zajímavé časy.
Třetí generace Boxsteru je o 35 kilo lehčí než ta minulá. Stabilitě v zatáčkách napomáhá zvětšení rozchodu kol vepředu o 4 centimetry, vzadu o centimetr. Zvětšil se i rozvor náprav. Pod zadní kapotou se v případě verze S krčí plochý šestiválec o výkonu 315 koní, k jejichž produkci potřebuje objem 3,4 litru. Slabší základní varianta má "jen" 2,7litr s výkonem 265 koní.
To, jak novinka oproti první generaci zrychlila, je patrné na rozdílu časů. Zatímco první Boxster potřeboval k zajetí Severní smyčky 8 minut a 10 sekund, nová generace to zvládá o celých 12 sekund rychleji. Do svého většího bratříčka, modelu 911 Carrera S mu chybí 18 sekund, zato ale zdolává například takový Nissan Skyline GT-R, nebo Chevrolet Corvette C6. A jen o setinky prohrává s Ferrari 360 Modena. Zkrátka, dobrá společnost...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?