Porsche nechalo zajet kolo se svým novým roadsterem Boxster S. Dojem je skvělý, čas pod 8 minut je skvělý výsledek.
Nová generace Porsche Boxster je oproti té minulé kompletně přepracovaná, byť to tak zvenčí nevypadá. Díky tomu má novinka slušné předpoklady k tomu, aby zvládla zajet zajímavé časy.
Třetí generace Boxsteru je o 35 kilo lehčí než ta minulá. Stabilitě v zatáčkách napomáhá zvětšení rozchodu kol vepředu o 4 centimetry, vzadu o centimetr. Zvětšil se i rozvor náprav. Pod zadní kapotou se v případě verze S krčí plochý šestiválec o výkonu 315 koní, k jejichž produkci potřebuje objem 3,4 litru. Slabší základní varianta má "jen" 2,7litr s výkonem 265 koní.
To, jak novinka oproti první generaci zrychlila, je patrné na rozdílu časů. Zatímco první Boxster potřeboval k zajetí Severní smyčky 8 minut a 10 sekund, nová generace to zvládá o celých 12 sekund rychleji. Do svého většího bratříčka, modelu 911 Carrera S mu chybí 18 sekund, zato ale zdolává například takový Nissan Skyline GT-R, nebo Chevrolet Corvette C6. A jen o setinky prohrává s Ferrari 360 Modena. Zkrátka, dobrá společnost...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?