Porsche nechalo zajet kolo se svým novým roadsterem Boxster S. Dojem je skvělý, čas pod 8 minut je skvělý výsledek.
Nová generace Porsche Boxster je oproti té minulé kompletně přepracovaná, byť to tak zvenčí nevypadá. Díky tomu má novinka slušné předpoklady k tomu, aby zvládla zajet zajímavé časy.
Třetí generace Boxsteru je o 35 kilo lehčí než ta minulá. Stabilitě v zatáčkách napomáhá zvětšení rozchodu kol vepředu o 4 centimetry, vzadu o centimetr. Zvětšil se i rozvor náprav. Pod zadní kapotou se v případě verze S krčí plochý šestiválec o výkonu 315 koní, k jejichž produkci potřebuje objem 3,4 litru. Slabší základní varianta má "jen" 2,7litr s výkonem 265 koní.
To, jak novinka oproti první generaci zrychlila, je patrné na rozdílu časů. Zatímco první Boxster potřeboval k zajetí Severní smyčky 8 minut a 10 sekund, nová generace to zvládá o celých 12 sekund rychleji. Do svého většího bratříčka, modelu 911 Carrera S mu chybí 18 sekund, zato ale zdolává například takový Nissan Skyline GT-R, nebo Chevrolet Corvette C6. A jen o setinky prohrává s Ferrari 360 Modena. Zkrátka, dobrá společnost...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?