Porsche nechalo zajet kolo se svým novým roadsterem Boxster S. Dojem je skvělý, čas pod 8 minut je skvělý výsledek.
Nová generace Porsche Boxster je oproti té minulé kompletně přepracovaná, byť to tak zvenčí nevypadá. Díky tomu má novinka slušné předpoklady k tomu, aby zvládla zajet zajímavé časy.
Třetí generace Boxsteru je o 35 kilo lehčí než ta minulá. Stabilitě v zatáčkách napomáhá zvětšení rozchodu kol vepředu o 4 centimetry, vzadu o centimetr. Zvětšil se i rozvor náprav. Pod zadní kapotou se v případě verze S krčí plochý šestiválec o výkonu 315 koní, k jejichž produkci potřebuje objem 3,4 litru. Slabší základní varianta má "jen" 2,7litr s výkonem 265 koní.
To, jak novinka oproti první generaci zrychlila, je patrné na rozdílu časů. Zatímco první Boxster potřeboval k zajetí Severní smyčky 8 minut a 10 sekund, nová generace to zvládá o celých 12 sekund rychleji. Do svého většího bratříčka, modelu 911 Carrera S mu chybí 18 sekund, zato ale zdolává například takový Nissan Skyline GT-R, nebo Chevrolet Corvette C6. A jen o setinky prohrává s Ferrari 360 Modena. Zkrátka, dobrá společnost...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?