Menší sedan automobilky Chrysler, s označením 200 (dříve známý jako Sebring), není v Evropě příliš známý. Mnohem větší popularity zde získal model 300C, který je v Evropě prodáván pod značkou Lancia jako nástupce sedanu Thema.
Pokud se na současný model 200 podíváte podrobněji, tak brzy zjistíte, že se nejedná o nový model, jako spíš o důkladnější facelift předchozího Sebringu. To není až tak překvapivé, když vezmeme v úvahu, že model 200 poslední generace byl tvořen jako „záplata“, do doby něž bude Chrysler schopný postavit vůz na CUSW platformě, která byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou Fiat. Na stejné platformě již stojí model Dodge Dart.
Víme, že nástupce modelu 200 se na trh dostane pravděpodobně v roce 2013, co však nevíme je jeho vzhled. Na ten se nyní zaměřil student Lawrence Technological University, Colin Bonathan. Jeho představu o designu nového vozu si můžete prohlédnout na přiložených skicách.
Design vozu je moderní a snad jedinou jeho vadou je přílišná podobnost zadních partií s Jaguarem XF (na druhou stranu XF je designově velice povedený vůz, takže inspirace právě tímto vozem dvoustovce rozhodně neuškodila).
Grafické kreace nezávislých designerů sice často nemají s výsledným vozem příliš společného, ale jsou příjemným zpestřením v době čekání na nový model.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.