Britský magazín Autocar zveřejnil mnohé údaje o nové generaci sportovního Audi R8. Novinka má být lehčí, výkonnější a zároveň úspornější.
Současné generaci modelu R8 mnozí vyčítají hmotnost, která dosahuje 1560 kilo. Například konkurenční Ferrari 458 Italia váží jen 1380 kilo. I proto Audi hodlá novou generaci značně odlehčit. Napomoci mají technologie.
Již současný vůz používá hliníkový prostorový rám, v budoucí generaci má být navíc užit na mnoha místech i karbon. Díky tomu má hmotnost samotného rámu, který bude lepen speciálními pryskyřicemi, poklesnout o 15 kilo. Celkově má úspora hmotnosti dosáhnout téměř sta kilo, novinka se má dostat pod hranici 1500 kg.
Pod kapotou budou opět dva motory, osmiválec i desetiválec, jejichž výkon bude tradičně rozváděn na všechna kola. Mimo jiné i díky pokročilejšímu systému přímého vstřiku se má navýšit výkon přibližně o 20 koní. Další systémy budou zase hlídat spotřebu, na kterou blahodárně působí i snížení hmotnosti. Použity tak budou systémy stop-start, rekuperace energie i vypínání válců. Zkrátka, emisní standardy jsou neúprosné.
Designově má být novinka poměrně zásadně přepracována, nikoliv však revolučně. Návaznost tak bude zachována v základních tvarech a řešeních, zároveň však bude na první pohled patrné, že jde o nový vůz.
Příchod je naplánován na rok 2014. O dva roky později, v roce 2016, se má ukázat i odlehčená a posílená verze GT.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.