Dodge Dart docela ostře vypadá, ale ve skutečnosti jde o docela obyčejné auto. To by se ale mohlo změnit s příchodem verze SRT4.
Podobně jako model Caliber předtím, i Dart dostane řádně ostrou verzi. A zatímco Caliber SRT4 měl pod kapotou přeplňovanou 2,4 o výkonu 285 koní, Dart by měl dostat menší motor, pravděpodobně 1,8 nebo dvoulitr, avšak díky přeplňování má být jeho výkon vyšponován až na hrozivých 300 koní.
Zatím není jasné, zda tento výkon poputuje jen na přední nápravu, či zda se přidá i pohon všech kol. 305 koní dokáže na přední nápravu posílat například Ford Focus RS - a jde to díky výtečně naladěnému podvozku. Svede Dodge totéž?
Samozřejmostí bude úprava podvozku, pod kapotu by se měla podívat také dvouspojková převodovka se šesti stupni.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.