Koncernu Volkswagen se nevyhnula svolávací akce, která by se měla týkat hned 300 tisíc vozidel vybavených některými motory 2,0 TDI vyrobenými mezi roky 2009 a 2011. Postiženy jsou i motory ve škodovkách.
Podle německého magazínu Autobild se nevyhne svolávací akce majitelům 299 tisíc vozů od koncernu Volkswagen, kteří vozí pod kapotou motory 2,0 TDI vyrobené mezi roky 2009 a 2011.
Vadná součástka v motoru umožňuje potenciální únik paliva, její výměna v servisu by však měla být poměrně rychlá. Problém způsobuje vadná série dodávek od subdodavatele.
Volkswagen neví o tom, že by tato součástka způsobila nějaký požár vozidla, svolávací akce je vyhlášena z preventivních důvodů.
Problém se týká zejména samotného Volkswagenu, avšak problémové motory byly namontovány i do několika tisíc Octavií, Yetiů a Superbů, celkově jde o 12 755 vozů po celém světě. Problém nastává i u vozů Audi A3 a Seat Altea.
Majitelé vadných vozů budou kontaktováni a vyzváni k dostavení se do servisu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.