BMW oficiálně vyhlásilo, že menší sourozenec crossoveru X6 bude. Bude se vyrábět za oceánem.
Nový model bude logicky stát pod velkým crossoverem X6, oproti němuž nabídne kompaktnější rozměry a nižší cenu.
Podobně jako model X6 je založen na SUV X5, i menší X4 bude založeno na SUV X3. Podle vyjádření manažerů by měla být délka novinky 465 cm, tedy téměř přesně jako X3.
Pro výrobu novinky bude rozšířena továrna Spartanburgu v Jižní Karolině, kam bude BMW investovat v příštích třech letech přes 900 milionů dolarů.
Datum zahájení výroby prozatím oznámeno nebylo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.