Škoda vyrobila 1,5 milióntu Octaviu druhej generácie. Jubilejný automobil - biela Octavia Combi vo verzii „GreenLine“ - zišiel predvčerom z linky hlavného výrobného závodu v Mladej Boleslavi.
Do jubilejného počtu sa nezapočítava čínska produkcia technicky zhodného modelu, predávaného pod názvom „MingRui“. Octavia druhej generácie sa vyrába od roku 2004.
„Octavia je už 15 rokov srdcom značky Škoda. Je to pravý, simply clever automobil - priestranný, praktický, rodinný a finančne dostupný,“ hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda pre oblasť výroby a logistiky. „Tento model od deväťdesiatych rokov podstatným spôsobom ovplyvňoval razantný vzostup nášho podniku. Pritom sme práve s druhou generáciou z roku 2004 urobili veľký krok vpred. Vyjadrením tohto mimoriadneho úspechu je 1,5 milióna vyrobených vozidiel typu Octavia II. Aj v budúcnosti bude Octavia mimoriadne dôležitou súčasťou našej modelovej palety a podstatným spôsobom prispeje k Rastovej stratégii 2018,“ dodal Oeljeklaus.
Viac než ktorýkoľvek iný model symbolizuje Octavia vzostup spoločnosti ŠKODA do pozície svetovo úspešnej automobilky. Prvá „novodobá“ Octavia (Octavia I) zišla z linky v roku 1996. So začatím výroby druhej generácie (Octavia II) v roku 2004 napísala automobilka ďalšiu kapitolu úspešnej histórie tohto kompaktného vozidla.
Octavia II stanovuje meradlá kvality, spoľahlivosti, praktickosti a pomeru ceny a hodnoty. Vozidlo sa dodáva ako sedan alebo kombi, v ponuke sú okrem toho vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies a športový variant „RS“. Dôležitú úlohu hrá Octavia tiež vo vývoji elektromobility. S modelom Octavia Green E-Line vyvinula česká automobilka prvé auto značky Škoda s čisto elektrickým pohonom. V najbližších týždňoch vyjde na české cesty testovacia flotila jedenástich áut, aby nazbierala praktické skúsenosti s elektrickým pohonom.
Octavia II sa vyrába, poprípade montuje na celom svete, v závodoch v Mladej Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluge (Rusko) a Aurangabad (India) ako CKD, v Usť- Kamengorsku (Kazachstan), Bratislave (Slovensko) a Solomovnove (Ukrajina). Vozidlo, predávané v Číne pod názvom „MingRui“ sa od roku 2007 vyrába v podniku Shanghai Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?