Škoda vyrobila 1,5 milióntu Octaviu druhej generácie. Jubilejný automobil - biela Octavia Combi vo verzii „GreenLine“ - zišiel predvčerom z linky hlavného výrobného závodu v Mladej Boleslavi.
Do jubilejného počtu sa nezapočítava čínska produkcia technicky zhodného modelu, predávaného pod názvom „MingRui“. Octavia druhej generácie sa vyrába od roku 2004.
„Octavia je už 15 rokov srdcom značky Škoda. Je to pravý, simply clever automobil - priestranný, praktický, rodinný a finančne dostupný,“ hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda pre oblasť výroby a logistiky. „Tento model od deväťdesiatych rokov podstatným spôsobom ovplyvňoval razantný vzostup nášho podniku. Pritom sme práve s druhou generáciou z roku 2004 urobili veľký krok vpred. Vyjadrením tohto mimoriadneho úspechu je 1,5 milióna vyrobených vozidiel typu Octavia II. Aj v budúcnosti bude Octavia mimoriadne dôležitou súčasťou našej modelovej palety a podstatným spôsobom prispeje k Rastovej stratégii 2018,“ dodal Oeljeklaus.
Viac než ktorýkoľvek iný model symbolizuje Octavia vzostup spoločnosti ŠKODA do pozície svetovo úspešnej automobilky. Prvá „novodobá“ Octavia (Octavia I) zišla z linky v roku 1996. So začatím výroby druhej generácie (Octavia II) v roku 2004 napísala automobilka ďalšiu kapitolu úspešnej histórie tohto kompaktného vozidla.
Octavia II stanovuje meradlá kvality, spoľahlivosti, praktickosti a pomeru ceny a hodnoty. Vozidlo sa dodáva ako sedan alebo kombi, v ponuke sú okrem toho vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies a športový variant „RS“. Dôležitú úlohu hrá Octavia tiež vo vývoji elektromobility. S modelom Octavia Green E-Line vyvinula česká automobilka prvé auto značky Škoda s čisto elektrickým pohonom. V najbližších týždňoch vyjde na české cesty testovacia flotila jedenástich áut, aby nazbierala praktické skúsenosti s elektrickým pohonom.
Octavia II sa vyrába, poprípade montuje na celom svete, v závodoch v Mladej Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluge (Rusko) a Aurangabad (India) ako CKD, v Usť- Kamengorsku (Kazachstan), Bratislave (Slovensko) a Solomovnove (Ukrajina). Vozidlo, predávané v Číne pod názvom „MingRui“ sa od roku 2007 vyrába v podniku Shanghai Volkswagen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.