Nezávislá štúdia zistila, že Ford Galaxy si zachováva hodnotu lepšie než akékoľvek iné MPV dostupné na nemeckom trhu.
Nemecký motoristický časopis Auto Bild a spoločnosť Schwacke (nezávislí odborníci venujúci sa hodnote pri opätovnom predaji) posudzovali zostatkové hodnoty približne 28 000 osobných automobilov a zisťovali, ktoré vozidlá budú mať najnižšiu mieru znehodnotenia počas nasledujúcich štyroch rokov.
Ford Galaxy, poháňaný 2,0 litrovým benzínovým motorom Duratec s výkonom 107 kW/145 koní, bol už druhý rok za sebou ocenený titulom „Wertmeister“ alebo „Value Champion“. Toto ocenenie získajú vozidlá, ktoré si hodnotu zachovávajú lepšie než všetky ostatné v danej kategórii.
Prognózy zostatkovej hodnoty, ktoré používajú Auto Bild a Schwacke, sa zameriavajú tiež na špecifické aspekty značky a modelu, ako napríklad koncept produktu, dizajn, technické údaje, vzory vnútorného obloženia, voliteľnú výbavu, cenu, správanie, prevádzkové náklady, kvalitu výrobkov, plánovanie objemu a kategórie, vek vozidiel a ich životný cyklus.
Titul Value Champion 2012 bol udelený v jedenástich kategóriách vozidiel, od „Mini“ až po „Veľké SUV“. Každá kategória mala dvoch víťazov, pretože zostatkové hodnoty boli stanovené podľa absolútnych („najnižšie zníženie ceny v eurách“) a relatívnych („najlepšie zachovanie hodnoty v percentách“) podmienok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.