Honda oznámila, že paletu naftových pohonných jednotiek pre novú generáciu modelu Civic obohatí v budúcom roku novinka 1,6 i-DTEC.
Japonská Honda v budúcom roku predstaví nový maloobjemový naftový motor 1,6 i-DTEC. Svoju premiéru bude mať v novej generácii modelu Civic, a to v druhej polovici budúceho roka.
Honda je zatiaľ na informácie o novom motore celkom skúpa. Zverejnila iba to, že „jedna-šestka“ bude dosahovať maximálny výkon 88 kW/120 k a maximálny krútiaci moment rovných 300 Nm. Tieto parametre budú stačiť na to, aby sa motor zaradil medzi tie výkonnejšie vo svojej objemovej kategórii.
Motor 1,6 i-DTEC tak v budúcom roku doplní paletu motorizácií pre Civic, ktorá zatiaľ pozostáva z benzínových motorov 1,4 i-VTEC (73 kW/100 k) a 1,8 i-VTEC (104 kW/142 k), a naftového motora 2,2 i-DTEC (110 kW/150 k).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.