Honda oznámila, že paletu naftových pohonných jednotiek pre novú generáciu modelu Civic obohatí v budúcom roku novinka 1,6 i-DTEC.
Japonská Honda v budúcom roku predstaví nový maloobjemový naftový motor 1,6 i-DTEC. Svoju premiéru bude mať v novej generácii modelu Civic, a to v druhej polovici budúceho roka.
Honda je zatiaľ na informácie o novom motore celkom skúpa. Zverejnila iba to, že „jedna-šestka“ bude dosahovať maximálny výkon 88 kW/120 k a maximálny krútiaci moment rovných 300 Nm. Tieto parametre budú stačiť na to, aby sa motor zaradil medzi tie výkonnejšie vo svojej objemovej kategórii.
Motor 1,6 i-DTEC tak v budúcom roku doplní paletu motorizácií pre Civic, ktorá zatiaľ pozostáva z benzínových motorov 1,4 i-VTEC (73 kW/100 k) a 1,8 i-VTEC (104 kW/142 k), a naftového motora 2,2 i-DTEC (110 kW/150 k).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?