Mercedes-Benz ML 63 AMG aj u nás, už na jar 2012

ML 63 AMG
ML 63 AMG, foto: Mercedes-Benz
Braňo Porubčan 23. listopadu 2011 12:17
Sdílej:

Tretia generácii najsilnejšieho Mercedesu-Benz ML s označením 63 AMG zavíta aj na náš trh, a to v apríli budúceho roka. Poďme sa na nové "á-em-géčko" pozrieť podrobnejšie...

Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG tretej generácie, dostane ako prvý novo vyvinutú aktívnu stabilizáciu nakláňania Active Curve System (na prednej i zadnej náprave používa aktívne priečne stabilizátory), ktorá zvyšuje stabilitu jazdy a bezpečnosť najmä pri vysokých rýchlostiach.

Športový dizajn nového ML 63AMG dotvára maska chladiča s čiernymi lakovanými lamelami a veľkým nasávacím otvorom, nový predný nárazník, ktorý nadväzuje na rozšírené predné blatníky. Zadný nárazník má v spodnej časti dva páry chrómovaných koncoviek výfukového systému. V interiéri dominuje koža designo, športové sedadlá, obklady vyhotovené z hliníka a tiež časti s klavírnym lakom.

Rozsiahla sériová výbava vozidla zahrnuje okrem iného bezpečnostné prvky známe s tried S či E. Jej súčasťou je aj elektronické riadenie trakcie 4ETS, ktoré optimalizuje priľnutie pri nízkych hodnotách trenia. Sériovo nechýba kožené čalúnenie s dvojitými kontrastnými švami, prístrojová doska, lakťové opierky a výplne dverí vyhotovené v imitácii kože Artico, načerveno lakované brzdové strmene, či štvorramenný volant AMG Performance v koži.

Nové ML 63AMG spotrebuje 11,8 litra benzínu na 100 km. To je oproti predchodcovi zníženie o 28 percent, respektíve menej o 4,7 litra. Pri prvotriednych jazdných výkonoch za to vďačí motoru AMG V8 Biturbo s objemom 5,461 litra (386 5W/525 k a 700 Nm) s priamym vstrekovaním benzínu, vedením lúča s piezoelektrickými injektormi, systémom ECO štart – stop, štvorventilovou technológiou s nastavením vačkového hriadeľa, chladičom plniaceho vzduchu (vzduch/voda) a manažmentom alternátora.

S príplatkovým balíkom AMG Performance Package dosahuje tento agregát pri nezmenenej spotrebe ešte vyššie výkonové parametre (410 kW/557 k a 760 Nm), a to aj vďaka zvýšeniu maximálneho tlaku preplňovania z 1,0 na 1,3 baru. ML 63 AMG zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,8, respektíve 4,7 sekundy. Maximálnu rýchlosť má pri oboch vyhotoveniach elektronicky obmedzenú na 250 km/h.

Prenos sily na všetky kolesá so stálym pohonom preberá vo vozidle sedemstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic s tromi jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.

V režime Controlled Efficiency je aktívna funkcia Eco start/stop, ktorá vypína osemvalcový motor vozidla počas státia. C navyše znamená aj mäkko dimenzovanú charakteristiku prevodovky s komfortnými a rýchlymi zmenami stupňov. Rozjazd prebieha vo všeobecnosti na druhom stupni.. Zelený symbol „ECO“ v združenom prístroji AMG vodičovi signalizuje aktívnu funkciu Eco start/stop. V jazdnom programe Sport a Manual je funkcia Eco start/stop neaktívna a kombinácia motor/prevodovka sa navyše prezentuje výrazne agilnejšie. Krátke a presne definované stiahnutie zapaľovania a vstrekovania pri preraďovaní na vyšší stupeň za plného výkonu sa navyše stará o kratšie časy radenia.

Jedinečná rozdeľovacia prevodovka pre vyššiu dynamiku jazdy vozidla delí výkon motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40 : 60. Vodič si tlačidlom môže navoliť vybraný z jazdných režimov: Comfort, Sport a Sport plus. Nosný systém vzduchového pruženia funguje v závislosti od rýchlosti a znižuje karosériu pri vyšších rýchlostiach na minimalizáciu odporu vzduchu pri súčasnom zvýšení stability jazdy.

Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG oslávi svoje uvedenie na trh v apríli 2012.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?