Tretia generácii najsilnejšieho Mercedesu-Benz ML s označením 63 AMG zavíta aj na náš trh, a to v apríli budúceho roka. Poďme sa na nové "á-em-géčko" pozrieť podrobnejšie...
Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG tretej generácie, dostane ako prvý novo vyvinutú aktívnu stabilizáciu nakláňania Active Curve System (na prednej i zadnej náprave používa aktívne priečne stabilizátory), ktorá zvyšuje stabilitu jazdy a bezpečnosť najmä pri vysokých rýchlostiach.
Športový dizajn nového ML 63AMG dotvára maska chladiča s čiernymi lakovanými lamelami a veľkým nasávacím otvorom, nový predný nárazník, ktorý nadväzuje na rozšírené predné blatníky. Zadný nárazník má v spodnej časti dva páry chrómovaných koncoviek výfukového systému. V interiéri dominuje koža designo, športové sedadlá, obklady vyhotovené z hliníka a tiež časti s klavírnym lakom.
Rozsiahla sériová výbava vozidla zahrnuje okrem iného bezpečnostné prvky známe s tried S či E. Jej súčasťou je aj elektronické riadenie trakcie 4ETS, ktoré optimalizuje priľnutie pri nízkych hodnotách trenia. Sériovo nechýba kožené čalúnenie s dvojitými kontrastnými švami, prístrojová doska, lakťové opierky a výplne dverí vyhotovené v imitácii kože Artico, načerveno lakované brzdové strmene, či štvorramenný volant AMG Performance v koži.
Nové ML 63AMG spotrebuje 11,8 litra benzínu na 100 km. To je oproti predchodcovi zníženie o 28 percent, respektíve menej o 4,7 litra. Pri prvotriednych jazdných výkonoch za to vďačí motoru AMG V8 Biturbo s objemom 5,461 litra (386 5W/525 k a 700 Nm) s priamym vstrekovaním benzínu, vedením lúča s piezoelektrickými injektormi, systémom ECO štart – stop, štvorventilovou technológiou s nastavením vačkového hriadeľa, chladičom plniaceho vzduchu (vzduch/voda) a manažmentom alternátora.
S príplatkovým balíkom AMG Performance Package dosahuje tento agregát pri nezmenenej spotrebe ešte vyššie výkonové parametre (410 kW/557 k a 760 Nm), a to aj vďaka zvýšeniu maximálneho tlaku preplňovania z 1,0 na 1,3 baru. ML 63 AMG zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,8, respektíve 4,7 sekundy. Maximálnu rýchlosť má pri oboch vyhotoveniach elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Prenos sily na všetky kolesá so stálym pohonom preberá vo vozidle sedemstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic s tromi jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
V režime Controlled Efficiency je aktívna funkcia Eco start/stop, ktorá vypína osemvalcový motor vozidla počas státia. C navyše znamená aj mäkko dimenzovanú charakteristiku prevodovky s komfortnými a rýchlymi zmenami stupňov. Rozjazd prebieha vo všeobecnosti na druhom stupni.. Zelený symbol „ECO“ v združenom prístroji AMG vodičovi signalizuje aktívnu funkciu Eco start/stop. V jazdnom programe Sport a Manual je funkcia Eco start/stop neaktívna a kombinácia motor/prevodovka sa navyše prezentuje výrazne agilnejšie. Krátke a presne definované stiahnutie zapaľovania a vstrekovania pri preraďovaní na vyšší stupeň za plného výkonu sa navyše stará o kratšie časy radenia.
Jedinečná rozdeľovacia prevodovka pre vyššiu dynamiku jazdy vozidla delí výkon motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40 : 60. Vodič si tlačidlom môže navoliť vybraný z jazdných režimov: Comfort, Sport a Sport plus. Nosný systém vzduchového pruženia funguje v závislosti od rýchlosti a znižuje karosériu pri vyšších rýchlostiach na minimalizáciu odporu vzduchu pri súčasnom zvýšení stability jazdy.
Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG oslávi svoje uvedenie na trh v apríli 2012.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.