Tretia generácii najsilnejšieho Mercedesu-Benz ML s označením 63 AMG zavíta aj na náš trh, a to v apríli budúceho roka. Poďme sa na nové "á-em-géčko" pozrieť podrobnejšie...
Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG tretej generácie, dostane ako prvý novo vyvinutú aktívnu stabilizáciu nakláňania Active Curve System (na prednej i zadnej náprave používa aktívne priečne stabilizátory), ktorá zvyšuje stabilitu jazdy a bezpečnosť najmä pri vysokých rýchlostiach.
Športový dizajn nového ML 63AMG dotvára maska chladiča s čiernymi lakovanými lamelami a veľkým nasávacím otvorom, nový predný nárazník, ktorý nadväzuje na rozšírené predné blatníky. Zadný nárazník má v spodnej časti dva páry chrómovaných koncoviek výfukového systému. V interiéri dominuje koža designo, športové sedadlá, obklady vyhotovené z hliníka a tiež časti s klavírnym lakom.
Rozsiahla sériová výbava vozidla zahrnuje okrem iného bezpečnostné prvky známe s tried S či E. Jej súčasťou je aj elektronické riadenie trakcie 4ETS, ktoré optimalizuje priľnutie pri nízkych hodnotách trenia. Sériovo nechýba kožené čalúnenie s dvojitými kontrastnými švami, prístrojová doska, lakťové opierky a výplne dverí vyhotovené v imitácii kože Artico, načerveno lakované brzdové strmene, či štvorramenný volant AMG Performance v koži.
Nové ML 63AMG spotrebuje 11,8 litra benzínu na 100 km. To je oproti predchodcovi zníženie o 28 percent, respektíve menej o 4,7 litra. Pri prvotriednych jazdných výkonoch za to vďačí motoru AMG V8 Biturbo s objemom 5,461 litra (386 5W/525 k a 700 Nm) s priamym vstrekovaním benzínu, vedením lúča s piezoelektrickými injektormi, systémom ECO štart – stop, štvorventilovou technológiou s nastavením vačkového hriadeľa, chladičom plniaceho vzduchu (vzduch/voda) a manažmentom alternátora.
S príplatkovým balíkom AMG Performance Package dosahuje tento agregát pri nezmenenej spotrebe ešte vyššie výkonové parametre (410 kW/557 k a 760 Nm), a to aj vďaka zvýšeniu maximálneho tlaku preplňovania z 1,0 na 1,3 baru. ML 63 AMG zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,8, respektíve 4,7 sekundy. Maximálnu rýchlosť má pri oboch vyhotoveniach elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Prenos sily na všetky kolesá so stálym pohonom preberá vo vozidle sedemstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic s tromi jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
V režime Controlled Efficiency je aktívna funkcia Eco start/stop, ktorá vypína osemvalcový motor vozidla počas státia. C navyše znamená aj mäkko dimenzovanú charakteristiku prevodovky s komfortnými a rýchlymi zmenami stupňov. Rozjazd prebieha vo všeobecnosti na druhom stupni.. Zelený symbol „ECO“ v združenom prístroji AMG vodičovi signalizuje aktívnu funkciu Eco start/stop. V jazdnom programe Sport a Manual je funkcia Eco start/stop neaktívna a kombinácia motor/prevodovka sa navyše prezentuje výrazne agilnejšie. Krátke a presne definované stiahnutie zapaľovania a vstrekovania pri preraďovaní na vyšší stupeň za plného výkonu sa navyše stará o kratšie časy radenia.
Jedinečná rozdeľovacia prevodovka pre vyššiu dynamiku jazdy vozidla delí výkon motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40 : 60. Vodič si tlačidlom môže navoliť vybraný z jazdných režimov: Comfort, Sport a Sport plus. Nosný systém vzduchového pruženia funguje v závislosti od rýchlosti a znižuje karosériu pri vyšších rýchlostiach na minimalizáciu odporu vzduchu pri súčasnom zvýšení stability jazdy.
Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG oslávi svoje uvedenie na trh v apríli 2012.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?