Hlad kupujících po silnějších a silnějších vozech jako kdyby nebral konce. Mohli bychom se tak dočkat i zajímavých kousků, například odlehčeného Audi TT RS.
Obezitu současných vozů na našich stránkách kritizujeme rádi a často. A proto také ještě raději píšeme o automobilkách, které se s tím rozhodly něco udělat a připravují lehčí verze svých vozů.
Zdá se, že na jednom takovém projektu pracuje i Audi. Menší sporťák TT ve své nejsilnější variantě RS již nyní skrývá pod kapotou pětiválcový turbomotor 2,5 litru o výkonu velmi slušných 360 koní.
Pokud se potvrdí zvěsti kolující autosvětem, mohl by výkon motoru narůst o dalších 25 koní. Ale co více, jeho hmotnost by mohla klesnout ze současných 1525 kilo o nějakých 75 kilogramů. A to se počítá.
Kdy a zda se takový vůz objeví, to je zatím neznámou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?