Poslení rotační velikán, Mazda RX-8, skončila, jak jsme již psali. Avšak rotační motor má ještě život před sebou.
Po rozloučení s Mazdou RX-8 mnozí začali pohřbívat také rotační motor, který Mazda již jako jediný velký výrobce na světě, používá. Naštěstí se však zdá, že mu ještě zdaleka není konec.
Tím, co z technického (nikoliv marketingového) hlediska pohřbívalo rotační motory byla zejména spotřeba paliva. Technologie jinak skýtá mnohá pozitiva, avšak právě spotřeba byla tím pověstným hřebíčkem do rakve a to zejména v dnešní době.
Věci se však mění. Na PR profilu na oblínebé sociální síti Twitter se objevila zpráva, že si Mazda velmi cení podpory, kterou vyjádřili fandové nad odcházejícím modelem RX-8. Ve vývoji je ale prý nový motor s úspornými opatřeními, které Mazda nazývá Skyactive, které vedou bez ztráty řidičského požitku k úsporám na palivech. Zejména jde o optimalizaci tření v motoru, kompresního poměru apod.
Zdá se tedy, že budoucnost Wankelu je stále otevřená. Podaří se Mazdě vylepšit tento motor tak, aby se jej chytli i další výrobci?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?