Po rozloučení s Mazdou RX-8 mnozí začali pohřbívat také rotační motor, který Mazda již jako jediný velký výrobce na světě, používá. Naštěstí se však zdá, že mu ještě zdaleka není konec.
Tím, co z technického (nikoliv marketingového) hlediska pohřbívalo rotační motory byla zejména spotřeba paliva. Technologie jinak skýtá mnohá pozitiva, avšak právě spotřeba byla tím pověstným hřebíčkem do rakve a to zejména v dnešní době.
Věci se však mění. Na PR profilu na oblínebé sociální síti Twitter se objevila zpráva, že si Mazda velmi cení podpory, kterou vyjádřili fandové nad odcházejícím modelem RX-8. Ve vývoji je ale prý nový motor s úspornými opatřeními, které Mazda nazývá Skyactive, které vedou bez ztráty řidičského požitku k úsporám na palivech. Zejména jde o optimalizaci tření v motoru, kompresního poměru apod.
Zdá se tedy, že budoucnost Wankelu je stále otevřená. Podaří se Mazdě vylepšit tento motor tak, aby se jej chytli i další výrobci?