Ford pro nový modelový rok lehce upravil svůj nejprodávanější model, pick-up F-150 FX. Díky větší nádrži má skvělý dojezd 1210 km.
Pro naše poměry obří nádrž na 140 litrů umožnila velkému stroji dojezd 1210 km, který jinak přísluší spíše superúsporným modelům. Tím však tento drobeček rozhodně není.
Populární pick-up, který tvoří špičku žebříčku prodaných vozů v USA, má pod kapotou rozměrný pětilitrový osmiválec se spotřebou přes deset litrů na 100 kilometrů - a to i po jejím snížení. Síla motoru je přenášena na obě nápravy, k dispozici je i zámek diferenciálů. Ano, s tímto se do terénu smí.
Inovace pro letošní rok přinesly kromě prodloužení dojezdu také některé designové úpravy, více chromu, černé doplňky a mnohé další inovace, avšak stále jen designové, nikoliv funkční.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?