Značky pro propagaci svých vozů udělají ledacos zdá se, že poměrně vděčné jsou modely z lega v životní velikosti.
Podobně jako dříve Volvo XC90, i nyní Ford Explorer existuje v životní velikosti v modelu složeném z lega.
Pro výrobu takovéhoto zvášního modelu bylo nutné sehnat 380 tisíc kostiček z lega, na jejichž sestavení pracovalo 22 lidí po dobu 2500 hodin. Kostičky váží 1,2 tuny a musí je navíc podpírat hliníková konstrukce, která k váze přidá dalších 360 kg. Hmotnostně tak model není od reality nikterak daleko.
Model bude zaparkován v Legolandu na Floridě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.