Aston Martin kupodivu nestíhá vyrábět svůj mikroautomobil pojmenovaný Cygnet.
Přestože je Cygnet jen trochu vyšperkovanou a optimisticky naceněnou Toyotou iQ, britský výrobce nestíhá tyto malé městské přívěsky vyrábět.
Samo autíčko vzniklo především jako snaha uspokojit hlad Evropské komise po snižování celkových emisí řady, protože při překročení požadovaných hodnot budou přicházet pokuty. Aby ji Aston mohl alespoň snížit, vznikl Cygnet.
Ten však zaznamenává velký úspěch. Nikde nepadlo slovo o tom, jaká poptávka po voze je, nicméně podle vyjádření zástupců automobilky značně převyšuje výrobní kapacitu firmy. Cygnet přitom nepatří do kategorie vozů, na které by chtěli zákazníci čekat pořadníky.
Cygnet je přitom naceněn na přibližně 900 tisíc korun. To je trojnásobek standardní Toyoty iQ.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.