Škoda Auto uvedla, že zahajuje výrobu desítky testovacích kusů modelu Octavia Green E Line. Koncept tohoto vozu převedla Škoda již vloni v Paříži.
Testovací série typu Green E Line bude vypuštěna za účelem testů do běžného městského provozu již letos na podzim. Testy budou ověřovat elektromobil v běžném provozu a automobilka využije data ve spolupráci s dodavateli pro sériovou podobu vozidla. Green E Line vychází z typu Octavia Combi, od běžné Octavie se bude lišit jen designovými polepy. Zajímavostí je vybavení elektromobilu technologií zvukového generátoru, jež bude do rychlosti 40 km/h simulovat zvuk motoru. Důvod je jasný, zvýšení bezpečnosti chodců v městské aglomeraci.
I Škoda potřebuje nástroj na snížení emisí CO2 a Green E Line jako čistý elektromobil by jí v tom měl být nápomocen. Pro pohon byl zvolen elektromotor o výkonu 82 koní, krátkodobě bude schopný dosáhnout maxima 116 koní. Hodnota maximálního kroutícího momentu vyšplhá k 270 N.m. Dynamické parametry určuje udávané zrychlení na rychlost 100 km/h za 12 sekund a maximální rychlost omezená na 135 km/h. Asi nejdůležitějším parametrem elektromobilu je akční rádius, ten Škoda udává solidních 150 km. Pro akumulaci energie budou v E Line sloužit lithium-iontové baterie o kapacitě 26,5 kWh. Během brzdění motorem bude systém schopen akumulátory dobíjet.
zdroj: Škoda Auto
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?