Škoda Auto uvedla, že zahajuje výrobu desítky testovacích kusů modelu Octavia Green E Line. Koncept tohoto vozu převedla Škoda již vloni v Paříži.
Testovací série typu Green E Line bude vypuštěna za účelem testů do běžného městského provozu již letos na podzim. Testy budou ověřovat elektromobil v běžném provozu a automobilka využije data ve spolupráci s dodavateli pro sériovou podobu vozidla. Green E Line vychází z typu Octavia Combi, od běžné Octavie se bude lišit jen designovými polepy. Zajímavostí je vybavení elektromobilu technologií zvukového generátoru, jež bude do rychlosti 40 km/h simulovat zvuk motoru. Důvod je jasný, zvýšení bezpečnosti chodců v městské aglomeraci.
I Škoda potřebuje nástroj na snížení emisí CO2 a Green E Line jako čistý elektromobil by jí v tom měl být nápomocen. Pro pohon byl zvolen elektromotor o výkonu 82 koní, krátkodobě bude schopný dosáhnout maxima 116 koní. Hodnota maximálního kroutícího momentu vyšplhá k 270 N.m. Dynamické parametry určuje udávané zrychlení na rychlost 100 km/h za 12 sekund a maximální rychlost omezená na 135 km/h. Asi nejdůležitějším parametrem elektromobilu je akční rádius, ten Škoda udává solidních 150 km. Pro akumulaci energie budou v E Line sloužit lithium-iontové baterie o kapacitě 26,5 kWh. Během brzdění motorem bude systém schopen akumulátory dobíjet.
zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?