V neděli 18. září se v Praze uskuteční ojedinělá akce. Václavské náměstí v centru města se stane pěší zónou a bude z něj vyloučena veškerá automobilová doprava. Uvádí to ČTK.
Podle pražského primátora Bohuslava Svobody chce magistrát docílit toho, aby „...se alespoň na pár hodin proměnil Václavák v bulvár bez aut pro Pražany a turisty“. Pokud bude akce úspěšná, rádi by ji opakovali každý měsíc. Náměstí se uzavře v době od 10 do 16 hodin.
Současně s tím proběhne na náměstí doprovodný program s ukázkami vizualizací jeho připravované přestavby od ateliéru Cigler Marani Architects. Blíže k realizací má prozatím návrh spodní části Václavského náměstí, kde by mělo dojít ke zklidnění dopravy a rozšíření zeleně. Naopak o horní části u muzea se prozatím diskutuje. Debatuje se například o zrušení chystaných podzemních garáží nebo o návratu tramvají.
zdroj: ČTK
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?