V neděli 18. září se v Praze uskuteční ojedinělá akce. Václavské náměstí v centru města se stane pěší zónou a bude z něj vyloučena veškerá automobilová doprava. Uvádí to ČTK.
Podle pražského primátora Bohuslava Svobody chce magistrát docílit toho, aby „...se alespoň na pár hodin proměnil Václavák v bulvár bez aut pro Pražany a turisty“. Pokud bude akce úspěšná, rádi by ji opakovali každý měsíc. Náměstí se uzavře v době od 10 do 16 hodin.
Současně s tím proběhne na náměstí doprovodný program s ukázkami vizualizací jeho připravované přestavby od ateliéru Cigler Marani Architects. Blíže k realizací má prozatím návrh spodní části Václavského náměstí, kde by mělo dojít ke zklidnění dopravy a rozšíření zeleně. Naopak o horní části u muzea se prozatím diskutuje. Debatuje se například o zrušení chystaných podzemních garáží nebo o návratu tramvají.
zdroj: ČTK
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?