Nový supersport Horacia Paganiho má velký problém. Na důležitém trhu v USA se nemůže homologovat, protože nedostal výjimku na airbag.
Americká legislativa vyžaduje pro vozidla použití takzvaného inteligentního airbagu. Jeho smysl spočívá v tom, že umí regulovat intenzitu nafukování podle změřených parametrů nárazu. Díky tomu dokáže posádku lépe ochránit.
Jeho vývoj je nicméně poměrně složitý a už vůbec ne levný, proto udělovaly americké úřady podobným vozům výjimky. Těm je však konec a doplatil na to právě tento skvost.
Vyvinutí pokročilého airbagu bude firmu stát kolem čtyř milionů euro a především trvat přinejmenším do roku 2013.
Malá automobilka chtěla příští rok prodat v USA 5 kusů svého supersportu a prodeje navyšovat až na 15 kusů. Své plány v této zemi tak bude muset o několik let odložit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?