Nový supersport Horacia Paganiho má velký problém. Na důležitém trhu v USA se nemůže homologovat, protože nedostal výjimku na airbag.
Americká legislativa vyžaduje pro vozidla použití takzvaného inteligentního airbagu. Jeho smysl spočívá v tom, že umí regulovat intenzitu nafukování podle změřených parametrů nárazu. Díky tomu dokáže posádku lépe ochránit.
Jeho vývoj je nicméně poměrně složitý a už vůbec ne levný, proto udělovaly americké úřady podobným vozům výjimky. Těm je však konec a doplatil na to právě tento skvost.
Vyvinutí pokročilého airbagu bude firmu stát kolem čtyř milionů euro a především trvat přinejmenším do roku 2013.
Malá automobilka chtěla příští rok prodat v USA 5 kusů svého supersportu a prodeje navyšovat až na 15 kusů. Své plány v této zemi tak bude muset o několik let odložit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?