Nový supersport Horacia Paganiho má velký problém. Na důležitém trhu v USA se nemůže homologovat, protože nedostal výjimku na airbag.
Americká legislativa vyžaduje pro vozidla použití takzvaného inteligentního airbagu. Jeho smysl spočívá v tom, že umí regulovat intenzitu nafukování podle změřených parametrů nárazu. Díky tomu dokáže posádku lépe ochránit.
Jeho vývoj je nicméně poměrně složitý a už vůbec ne levný, proto udělovaly americké úřady podobným vozům výjimky. Těm je však konec a doplatil na to právě tento skvost.
Vyvinutí pokročilého airbagu bude firmu stát kolem čtyř milionů euro a především trvat přinejmenším do roku 2013.
Malá automobilka chtěla příští rok prodat v USA 5 kusů svého supersportu a prodeje navyšovat až na 15 kusů. Své plány v této zemi tak bude muset o několik let odložit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?