Dnes proslavená tunerská dílna AMG se zrodila téměř z ničeho. Nyní se jeho Rudá bestie setkává se svým o desetiletí mladším příbuzným.
Příběh Mercedesu Benz W109 300 SEL 6.8 AMG, jak se postarší speciál oficiálně jmenuje, je komplikovaný. Vývoj speciálu začal přímo v dílnách Mercedesu, když se značka odhodlala vrátit na sportovní kolbiště. Po dlouhém vývoji byl nakonec projekt zrušen, některé technické prvky si vyžadovaly dodatečnou homologaci a na to již Mercedes nechtěl přistoupit.
Otec projektu, Erich Waxenberger, se s tím však nesmířil. Spolu s nepříliš známou dílnou AMG, která se zabývala laděním motorů pro Mercedesy, získal vůz, který byl následně přestavěn na dnes již legendární sporťák. Výkon motoru byl navýšen na 428 koní z objemu 6,8 litru a mířil přímo na závodní kolbiště.
Samotný Mercedes však s projektem nechtěl mít nic společného a to ani poté, co luxusní sedan přestavený na sportovní vůz začal vítězit. Nechtěné dítě s velkou slávou zvítězilo závod na 24 hodin ve Spa a stalo se legendou. Pro jeho rudé lakování se mu začalo říkat Rote Sau, tedy rudá bestie.
Jeho závodní dráhu skončily až nové regule FIA, které omezovaly zejména objem motoru.
Nyní se na dráze, na které tak exceloval, potkává s mladším vozem téže značky. Mercedes Benz SLS AMG je lakován tak, aby rudou bestii připomínal, prohlédněme si je tedy dohromady.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.