Server motortrend.com přinesl zajímavé informace od dobře informovaných zdrojů z automobilky Subaru. Ty se týkají populárních modelů Impreza WRX a WRX STI.
Modely Imprezy s označením WRX by ve své další generaci měly vyjet jako samostatné modely, Důvodem tohoto rozhodnutí by měla být účast Subaru v šampionátu WRC. Nové modely WRX by tedy měli s typem Impreza sdílet jen malou část základních komponent.
Vše by mělo být maximálně podřízeno nasazení v automobilových soutěžích. WRX bude tedy oproti typu Impreza kompaktnější a lehčí. Předpokládá se, že u něj bude použita karoserie kupé. Na délku by mělo bý WRX údajně jen nepatrně delší než Toyota Yaris. Tyto kroky se zdají býti naprosto logické, podívejte se na současné startovní pole ve WRC. Zápolí zde samé kompaktní vozy - DS3, Fiesta a brzy se přidá třeba i VW s Polem.
Zcela v duchu regulí FIA pro WRC bude uzpůsobena i sériová technika modelů Impreza WRX. Pohon bude zajištěn přeplňovanými čtyřválcovými boxery objemu 1,6 litru. Předpokládají se výkonové specifikace 266 koní (WRX) a 304 koní (WRX STI).
Tyto první naznačené informace by mohli příznivce ostrých Subaru potěšit, současná generace jež vyjela jako pětidveřový hatchback nevzbudila u této fanouškovské obce jen pozitivní reakce. Výkonné verze Subaru by se měli prodávat za ceny od 26 do 29 tisíc dolarů.
zdroj: motortrend.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?