Server motortrend.com přinesl zajímavé informace od dobře informovaných zdrojů z automobilky Subaru. Ty se týkají populárních modelů Impreza WRX a WRX STI.
Modely Imprezy s označením WRX by ve své další generaci měly vyjet jako samostatné modely, Důvodem tohoto rozhodnutí by měla být účast Subaru v šampionátu WRC. Nové modely WRX by tedy měli s typem Impreza sdílet jen malou část základních komponent.
Vše by mělo být maximálně podřízeno nasazení v automobilových soutěžích. WRX bude tedy oproti typu Impreza kompaktnější a lehčí. Předpokládá se, že u něj bude použita karoserie kupé. Na délku by mělo bý WRX údajně jen nepatrně delší než Toyota Yaris. Tyto kroky se zdají býti naprosto logické, podívejte se na současné startovní pole ve WRC. Zápolí zde samé kompaktní vozy - DS3, Fiesta a brzy se přidá třeba i VW s Polem.
Zcela v duchu regulí FIA pro WRC bude uzpůsobena i sériová technika modelů Impreza WRX. Pohon bude zajištěn přeplňovanými čtyřválcovými boxery objemu 1,6 litru. Předpokládají se výkonové specifikace 266 koní (WRX) a 304 koní (WRX STI).
Tyto první naznačené informace by mohli příznivce ostrých Subaru potěšit, současná generace jež vyjela jako pětidveřový hatchback nevzbudila u této fanouškovské obce jen pozitivní reakce. Výkonné verze Subaru by se měli prodávat za ceny od 26 do 29 tisíc dolarů.
zdroj: motortrend.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.