Tím novinárov z internetového automobilového magazínu Autó Pult vytvoril s elektromobilov Mitsubishi i-MiEV nový rekord prejdením 219,5 km na jedno nabitie v bežnej cestnej premávke a v bežných podmienkach.
Táto chválitebná vzdialenosť neznamená iba absolútny rekord dojazdu pre elektromobil i-MiEV, ktorý v zmysle oficiálnych fabrických údajov dosahuje dojazd 150 km v zmiešaných podmienkach, ale segmentu malých vozidiel na elektrický pohon prináša vyšší štandard. Dosiahnutý rekord je zároveň dôkazom efektívnosti jazdy na elektrický pohon a využiteľnosti elektromobilov v každodennom živote.
Okolnosti, za ktorých bol rekord dosiahnutý:
2 novinári z Autó Pult vyrazili dňa 17. júna 2011 o 11:00 zo sídla spoločnosti Mitsubishi Motors v Maďarsku na štandardom sériovom vozidle Mitsubishi i-MiEV na elektrický pohon, na ktorom bolo predtým najazdených 1 700 km. Testované vozidlo nebolo pred testovacou jazdou nijako upravované okrem úplného dobitia batérie a zvýšenia tlaku vzduchu v pneumatikách z výrobcom predpísaných 2,5 barov na 2,8 barov, čo je s ohľadom na spotrebu ideálnejšie. Počas experimentu sedeli vo vozidle dve osoby a v batožinovom priestore bola umiestnená batožina ťažká cca 200 kg. Malé elektrické Mitsubishi bolo v zmysle zákona vybavené predpísanou povinnou výbavou pre jazdu v cestnej premávke.
Posádka prešla v bežných jazdných podmienkach až k svojmu plánovanému cieľu, ktorým bolo jazero Balaton (Balatonmáriafürdő). Počas jazdy nezapínala klimatizáciu a občas uzavrela ventiláciu. Cesta z Budapešti na Balaton merala 187 km a priemerná dosahovaná rýchlosť bola 50 km/h. Počas jazdy sa navyše posádka dostala do zápchy a prešla cez množstvo mestečiek a dedín. Trasa viedla po rovnej nezvažujúcej sa ceste a bez silnejšieho vetra.
Príbeh pokračuje ďalej...
Po dosiahnutí stanoveného cieľa pokračovala posádka ešte ďalších 13 km v jazde okolo jazera Balaton. Až následne začali varovné kontrolky signalizovať pokles elektrickej energie v batérii. Posádka však bola schopná vďaka opatrnej jazde s priemernou rýchlosťou 20 km/h prejsť ešte ďalších 20 km. Až vtedy sa indikátor najazdených kilometrov úplne zastavil na čísle 219,5 km, čo znamenalo úplné vybitie batérie.
Takmer 225 km prejdených na elektromobile Mitsubishi i-MiEV môže byť pripísaných entuziazmu testovacích jazdcov. Vďaka motivácii, ktorú v kontraste s teplým počasím a nudnou monotónnou jazdou, predstavovalo prekonanie doterajšieho rekordu, pretrhli šoféri (János Vajda a Péter Szabó) ako aj ich kolega (Ádám Csizsek) elektromobilom i-MiEV cieľovú pásku, kde ich už čakal nadšený uvítací výbor s vychladenými nápojmi.
Video s anglickými titulkami natočené počas jazdy prekonávajúcej doterajší rekord v dojazde elektromobilu Mitsubishi i-MiEV na jedno nabitie si pozrite na nasledujúcom videu:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.