Tím novinárov z internetového automobilového magazínu Autó Pult vytvoril s elektromobilov Mitsubishi i-MiEV nový rekord prejdením 219,5 km na jedno nabitie v bežnej cestnej premávke a v bežných podmienkach.
Táto chválitebná vzdialenosť neznamená iba absolútny rekord dojazdu pre elektromobil i-MiEV, ktorý v zmysle oficiálnych fabrických údajov dosahuje dojazd 150 km v zmiešaných podmienkach, ale segmentu malých vozidiel na elektrický pohon prináša vyšší štandard. Dosiahnutý rekord je zároveň dôkazom efektívnosti jazdy na elektrický pohon a využiteľnosti elektromobilov v každodennom živote.
Okolnosti, za ktorých bol rekord dosiahnutý:
2 novinári z Autó Pult vyrazili dňa 17. júna 2011 o 11:00 zo sídla spoločnosti Mitsubishi Motors v Maďarsku na štandardom sériovom vozidle Mitsubishi i-MiEV na elektrický pohon, na ktorom bolo predtým najazdených 1 700 km. Testované vozidlo nebolo pred testovacou jazdou nijako upravované okrem úplného dobitia batérie a zvýšenia tlaku vzduchu v pneumatikách z výrobcom predpísaných 2,5 barov na 2,8 barov, čo je s ohľadom na spotrebu ideálnejšie. Počas experimentu sedeli vo vozidle dve osoby a v batožinovom priestore bola umiestnená batožina ťažká cca 200 kg. Malé elektrické Mitsubishi bolo v zmysle zákona vybavené predpísanou povinnou výbavou pre jazdu v cestnej premávke.
Posádka prešla v bežných jazdných podmienkach až k svojmu plánovanému cieľu, ktorým bolo jazero Balaton (Balatonmáriafürdő). Počas jazdy nezapínala klimatizáciu a občas uzavrela ventiláciu. Cesta z Budapešti na Balaton merala 187 km a priemerná dosahovaná rýchlosť bola 50 km/h. Počas jazdy sa navyše posádka dostala do zápchy a prešla cez množstvo mestečiek a dedín. Trasa viedla po rovnej nezvažujúcej sa ceste a bez silnejšieho vetra.
Príbeh pokračuje ďalej...
Po dosiahnutí stanoveného cieľa pokračovala posádka ešte ďalších 13 km v jazde okolo jazera Balaton. Až následne začali varovné kontrolky signalizovať pokles elektrickej energie v batérii. Posádka však bola schopná vďaka opatrnej jazde s priemernou rýchlosťou 20 km/h prejsť ešte ďalších 20 km. Až vtedy sa indikátor najazdených kilometrov úplne zastavil na čísle 219,5 km, čo znamenalo úplné vybitie batérie.
Takmer 225 km prejdených na elektromobile Mitsubishi i-MiEV môže byť pripísaných entuziazmu testovacích jazdcov. Vďaka motivácii, ktorú v kontraste s teplým počasím a nudnou monotónnou jazdou, predstavovalo prekonanie doterajšieho rekordu, pretrhli šoféri (János Vajda a Péter Szabó) ako aj ich kolega (Ádám Csizsek) elektromobilom i-MiEV cieľovú pásku, kde ich už čakal nadšený uvítací výbor s vychladenými nápojmi.
Video s anglickými titulkami natočené počas jazdy prekonávajúcej doterajší rekord v dojazde elektromobilu Mitsubishi i-MiEV na jedno nabitie si pozrite na nasledujúcom videu:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?