Slovenští poslanci schválili novelu silničního zákona, který přitvrzuje tresty za přestupky a z některých dělá i trestné činy.
Slováci zásadně přitvrzují zejména v oblasti alkoholu za volantem. Obdobně jako u české úpravy, i na Slovensku bude za naměření více než jednoho promile alkoholu za volantem vězení v délce až jednoho roku. Při třetím odsouzení bude zároveň doživotně odebrán řidičský průkaz.
Pokud bude řidič přistižen při řízení s alkoholem v krvi, bude muset podstoupit lékařské vyšetření, aby se zjistilo, není-li na alkoholu závislý. Od toho se bude odvíjet další postup, závislému člověku bude odebrán řidičský průkaz do doby, než se vyléčí. Při druhém alkoholickém provinění během dvou let bude navíc nutné znovu absolvovat autoškolu a psychologické pohovory.
Nejde o jedinou novinku v úpravě. Nově bude možné získat řidičské oprávnění již od sedmnácti let, po boku nezletilého řidiče však vždy musí sedět osoba s desetiletou řidičskou praxí, která bude navíc státem evidována. V případě, že nebude na mladého řidiče působit dostatečně výchovně, může o řidičské oprávnění přijít sama.
Zákon také nově definuje bezpečnou vzdálenost na dvě sekundy odstupu. To je důležité kritérium pro případnou pokutovatelnost jejího nedodržení.
Za pozornost také českého turisty platí povinnost očistit si před jízdou vůz od sněhu. Zákon tak chce zamezit situacím, kdy za autem se sněhovou čepicí vzniká v lepším případě bílá tma, v horším případě z něj i odletují kusy ledu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?