Slovenští poslanci schválili novelu silničního zákona, který přitvrzuje tresty za přestupky a z některých dělá i trestné činy.
Slováci zásadně přitvrzují zejména v oblasti alkoholu za volantem. Obdobně jako u české úpravy, i na Slovensku bude za naměření více než jednoho promile alkoholu za volantem vězení v délce až jednoho roku. Při třetím odsouzení bude zároveň doživotně odebrán řidičský průkaz.
Pokud bude řidič přistižen při řízení s alkoholem v krvi, bude muset podstoupit lékařské vyšetření, aby se zjistilo, není-li na alkoholu závislý. Od toho se bude odvíjet další postup, závislému člověku bude odebrán řidičský průkaz do doby, než se vyléčí. Při druhém alkoholickém provinění během dvou let bude navíc nutné znovu absolvovat autoškolu a psychologické pohovory.
Nejde o jedinou novinku v úpravě. Nově bude možné získat řidičské oprávnění již od sedmnácti let, po boku nezletilého řidiče však vždy musí sedět osoba s desetiletou řidičskou praxí, která bude navíc státem evidována. V případě, že nebude na mladého řidiče působit dostatečně výchovně, může o řidičské oprávnění přijít sama.
Zákon také nově definuje bezpečnou vzdálenost na dvě sekundy odstupu. To je důležité kritérium pro případnou pokutovatelnost jejího nedodržení.
Za pozornost také českého turisty platí povinnost očistit si před jízdou vůz od sněhu. Zákon tak chce zamezit situacím, kdy za autem se sněhovou čepicí vzniká v lepším případě bílá tma, v horším případě z něj i odletují kusy ledu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.