Slovenští poslanci schválili novelu silničního zákona, který přitvrzuje tresty za přestupky a z některých dělá i trestné činy.
Slováci zásadně přitvrzují zejména v oblasti alkoholu za volantem. Obdobně jako u české úpravy, i na Slovensku bude za naměření více než jednoho promile alkoholu za volantem vězení v délce až jednoho roku. Při třetím odsouzení bude zároveň doživotně odebrán řidičský průkaz.
Pokud bude řidič přistižen při řízení s alkoholem v krvi, bude muset podstoupit lékařské vyšetření, aby se zjistilo, není-li na alkoholu závislý. Od toho se bude odvíjet další postup, závislému člověku bude odebrán řidičský průkaz do doby, než se vyléčí. Při druhém alkoholickém provinění během dvou let bude navíc nutné znovu absolvovat autoškolu a psychologické pohovory.
Nejde o jedinou novinku v úpravě. Nově bude možné získat řidičské oprávnění již od sedmnácti let, po boku nezletilého řidiče však vždy musí sedět osoba s desetiletou řidičskou praxí, která bude navíc státem evidována. V případě, že nebude na mladého řidiče působit dostatečně výchovně, může o řidičské oprávnění přijít sama.
Zákon také nově definuje bezpečnou vzdálenost na dvě sekundy odstupu. To je důležité kritérium pro případnou pokutovatelnost jejího nedodržení.
Za pozornost také českého turisty platí povinnost očistit si před jízdou vůz od sněhu. Zákon tak chce zamezit situacím, kdy za autem se sněhovou čepicí vzniká v lepším případě bílá tma, v horším případě z něj i odletují kusy ledu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.