Slovenští poslanci schválili novelu silničního zákona, který přitvrzuje tresty za přestupky a z některých dělá i trestné činy.
Slováci zásadně přitvrzují zejména v oblasti alkoholu za volantem. Obdobně jako u české úpravy, i na Slovensku bude za naměření více než jednoho promile alkoholu za volantem vězení v délce až jednoho roku. Při třetím odsouzení bude zároveň doživotně odebrán řidičský průkaz.
Pokud bude řidič přistižen při řízení s alkoholem v krvi, bude muset podstoupit lékařské vyšetření, aby se zjistilo, není-li na alkoholu závislý. Od toho se bude odvíjet další postup, závislému člověku bude odebrán řidičský průkaz do doby, než se vyléčí. Při druhém alkoholickém provinění během dvou let bude navíc nutné znovu absolvovat autoškolu a psychologické pohovory.
Nejde o jedinou novinku v úpravě. Nově bude možné získat řidičské oprávnění již od sedmnácti let, po boku nezletilého řidiče však vždy musí sedět osoba s desetiletou řidičskou praxí, která bude navíc státem evidována. V případě, že nebude na mladého řidiče působit dostatečně výchovně, může o řidičské oprávnění přijít sama.
Zákon také nově definuje bezpečnou vzdálenost na dvě sekundy odstupu. To je důležité kritérium pro případnou pokutovatelnost jejího nedodržení.
Za pozornost také českého turisty platí povinnost očistit si před jízdou vůz od sněhu. Zákon tak chce zamezit situacím, kdy za autem se sněhovou čepicí vzniká v lepším případě bílá tma, v horším případě z něj i odletují kusy ledu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?