Tato překvapivá informace by se měla stát realitou na autosalonu ve Frankfurtu. Bude se jednat o koncept který by se měl do roku 2015 dostat do sériové produkce.
Informaci přinesl server whatcar.com. Tato skutečnost vzešla z rozhovoru který poskytl tomuto magazínu šéf automobilky Hank Lee. Důvodem pro plánování velkého kupé pro značku Kia je jednoznačně zlepšení image firmy. Příští rok je v plánu vstup velkého sedanu pod označením K9 na americký trh, právě z něj by mělo vycházet připravované osmiválcové kupé. Sedan K9 bude využívat techniku sesterského modelu Hyundai Genesis.
Zmíněný koncept kupé bude osazen motorem V8 a poháněna by měla být kola zadní nápravy. Dárcem jednotky by se měl stát zmíněný Genesis, ten používá motory specifikace V8 označované Tau. Podle zákulisních informací bude použitý motor generovat výkon asi 400 koní. Designově by mohl koncept navázat na studii Kee z roku 2007 (na snímku).
Že to Kia myslí se zlepšením image vážně potvrzuje i vývoj lehkého, zábavného sportovního roadsteru který bude konkurentem Mazdy MX-5. Ten by se měl zrodit na podvozkové plošině příští genereace modelu Ceed.
zdroj: whatcar.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?