Tato překvapivá informace by se měla stát realitou na autosalonu ve Frankfurtu. Bude se jednat o koncept který by se měl do roku 2015 dostat do sériové produkce.
Informaci přinesl server whatcar.com. Tato skutečnost vzešla z rozhovoru který poskytl tomuto magazínu šéf automobilky Hank Lee. Důvodem pro plánování velkého kupé pro značku Kia je jednoznačně zlepšení image firmy. Příští rok je v plánu vstup velkého sedanu pod označením K9 na americký trh, právě z něj by mělo vycházet připravované osmiválcové kupé. Sedan K9 bude využívat techniku sesterského modelu Hyundai Genesis.
Zmíněný koncept kupé bude osazen motorem V8 a poháněna by měla být kola zadní nápravy. Dárcem jednotky by se měl stát zmíněný Genesis, ten používá motory specifikace V8 označované Tau. Podle zákulisních informací bude použitý motor generovat výkon asi 400 koní. Designově by mohl koncept navázat na studii Kee z roku 2007 (na snímku).
Že to Kia myslí se zlepšením image vážně potvrzuje i vývoj lehkého, zábavného sportovního roadsteru který bude konkurentem Mazdy MX-5. Ten by se měl zrodit na podvozkové plošině příští genereace modelu Ceed.
zdroj: whatcar.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.