Lamborghini je odhodláno vyrábět novou modelovou řadu. Vzniknout má jako oslava 50 let automobilky, ale jaká to bude?
Koncept sedanu Estoque jsme již viděli. Pro sériovou produkci vypadá velmi nadějně, ale samo Lamborghini stále zvažuje výrobu crossoveru. Alespoň symbolicky by tak navázalo na výrobu klasického off roadu LM002, vzácného "Rambo Lambo," jehož specializovaný základ se v 70. letech neúspěšně utkal s budoucím Hummerem o místo v americké armádě.
Samozřejmě je, že vyráběný crossover by v žádném případě nebyl natolik extrémní jako LM002. Mělo by jít o vůz pro denní použití, podobně jako v případě výroby modelu Estoque.
Vůz má vyjet v roce 2014. Půjde o padesáté výročí založení slavné značky a to se musí oslavit hned novým modelem. O něco jasněji bychom mohli mít třeba u na podzim. Spekuluje se, že to by mohla automobilka představit koncept crossoveru, aby mohla porovnat zájem veřejnosti mezi Estoque a vozem s pohonem všech kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.