Porsche má důvod k oslavě. Za téměř 15 let se mu podařilo prodat 300 tisíc vozů Boxster a Cayman, což není u takto úzce vymezeného vozu špatná hodnota. Zároveň by se pod Boxster měl podívat nový model.
Porsche Boxster je jedním z modelů, které zachránily firmu před krachem. Vyrábí se od roku 1996 a o deset let později se ukázal také uzavřený Cayman odvozený od Boxsteru.
Menší a levnější vůz zaznanemal úspěch, což dokazuje 300 tisíc prodaných vozů. Je jasné, že naprosto většinu bude tvořit otevřený roadster, vzhledem k době jeho výroby.
Boxster by také neměl zůstat základní řadou nadlouho. Porsche vyvíjí spolu s koncernem Volkswagen menší sporťák, který by měl posloužit jako nový základ. Založen bude na konceptu Bluesport a dostane bratříčky z Audi a Volkswagenu. Psali jsme o nich zde. Pod kapotou by se měl ukrývat motor 1,6 vyhnaný na 200 koní.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?