Porsche má důvod k oslavě. Za téměř 15 let se mu podařilo prodat 300 tisíc vozů Boxster a Cayman, což není u takto úzce vymezeného vozu špatná hodnota. Zároveň by se pod Boxster měl podívat nový model.
Porsche Boxster je jedním z modelů, které zachránily firmu před krachem. Vyrábí se od roku 1996 a o deset let později se ukázal také uzavřený Cayman odvozený od Boxsteru.
Menší a levnější vůz zaznanemal úspěch, což dokazuje 300 tisíc prodaných vozů. Je jasné, že naprosto většinu bude tvořit otevřený roadster, vzhledem k době jeho výroby.
Boxster by také neměl zůstat základní řadou nadlouho. Porsche vyvíjí spolu s koncernem Volkswagen menší sporťák, který by měl posloužit jako nový základ. Založen bude na konceptu Bluesport a dostane bratříčky z Audi a Volkswagenu. Psali jsme o nich zde. Pod kapotou by se měl ukrývat motor 1,6 vyhnaný na 200 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?