Papež Benedikt XVI. se rozhodl, že jeho budoucím oficiálním vozem bude hybrid. Není to jeho první "zelený" apel.
Papežský stát zadal u Mercedesu výrobu nového vozidla určeného jako papamobil. Oproti minulým vozům má být ten nový výjimečný, má se totiž jednat o hybrid.
Papež podle všeho původně toužil po čistém elektromobilu. Toho mu však nemohlo být dopřáno pro krátký dojezd a nepříliš vysoká maximální rychlost elektromobilů. Vůz takto chráněné osoby musí mít možnost rychlého úniku z místa případného ohrožení.
Papež proto musel vzít zavděk plug-in hybridem. Díky němu bude možné absolvovat pomalé projížďky před davem nízkou rychlostí čistě na baterie, pro delší trasu nebo případný únik zůstane v záloze benzínové ústrojí.
Nový vůz by měl dostat papež k dispozici do konce roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?