Papež Benedikt XVI. se rozhodl, že jeho budoucím oficiálním vozem bude hybrid. Není to jeho první "zelený" apel.
Papežský stát zadal u Mercedesu výrobu nového vozidla určeného jako papamobil. Oproti minulým vozům má být ten nový výjimečný, má se totiž jednat o hybrid.
Papež podle všeho původně toužil po čistém elektromobilu. Toho mu však nemohlo být dopřáno pro krátký dojezd a nepříliš vysoká maximální rychlost elektromobilů. Vůz takto chráněné osoby musí mít možnost rychlého úniku z místa případného ohrožení.
Papež proto musel vzít zavděk plug-in hybridem. Díky němu bude možné absolvovat pomalé projížďky před davem nízkou rychlostí čistě na baterie, pro delší trasu nebo případný únik zůstane v záloze benzínové ústrojí.
Nový vůz by měl dostat papež k dispozici do konce roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.