O závodě Gumball 3000 jistě již slyšel skoro každý. Jde o to stylově v pořádný nadupaný káře proletět 3000 mil napříč kontinenty ve stylu filmu Velký závod.
Účastní se jej opravdová smetánka z řad zbohatlíků a všemožných celebrit. První ročník se odjel v roce 1999 a od té doby popularita rallye stoupá. Letos byla zvolena následující trasa: Londýn - Paříž - Barcelona - Monako - Benátky - Bělehrad - Sofie - Istanbul.
Akce se zúčastňují dvoučlenné posádky za poplatek 25 tisíc liber. Ve startovném jsou obsaženy noclehy v hotelech, strava a samozřejmě nezbytné party. V této soutěži nejde o časy průjezdů, jde o styl a zábavu. Není hodnocen celkový vítěz. Hodnotí se vítězové v kategoriích Duch Gumballu, nejlepší styl a nejlepší auto.
Letošní ročník začal 25. května a skončil včera v Istanbulu. Na startu se objevila pěkná řádka nejen sportovních vozidel. Na snímcích a videích si lze prohlénout alespoň některé z té řádky Ferrari, Porsche, Bentleyů, Astonů a mnoha dalších.
zdroj:worldcarfans.com a gumball3000.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.