O závodě Gumball 3000 jistě již slyšel skoro každý. Jde o to stylově v pořádný nadupaný káře proletět 3000 mil napříč kontinenty ve stylu filmu Velký závod.
Účastní se jej opravdová smetánka z řad zbohatlíků a všemožných celebrit. První ročník se odjel v roce 1999 a od té doby popularita rallye stoupá. Letos byla zvolena následující trasa: Londýn - Paříž - Barcelona - Monako - Benátky - Bělehrad - Sofie - Istanbul.
Akce se zúčastňují dvoučlenné posádky za poplatek 25 tisíc liber. Ve startovném jsou obsaženy noclehy v hotelech, strava a samozřejmě nezbytné party. V této soutěži nejde o časy průjezdů, jde o styl a zábavu. Není hodnocen celkový vítěz. Hodnotí se vítězové v kategoriích Duch Gumballu, nejlepší styl a nejlepší auto.
Letošní ročník začal 25. května a skončil včera v Istanbulu. Na startu se objevila pěkná řádka nejen sportovních vozidel. Na snímcích a videích si lze prohlénout alespoň některé z té řádky Ferrari, Porsche, Bentleyů, Astonů a mnoha dalších.
zdroj:worldcarfans.com a gumball3000.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?