Mazda připravuje nový z generace svých sporťáků. Připravovaná RX-9 by měla být hybridní a vylepšit tak mnohá negativa Wankelova motoru.
Mazda RX-8 je v podstatě za zenitem. V Evropě se kvůli emisním regulacím už neprodává, a ani jinde už ani přes svůj perfektní design vrásky nezakryje. Nástupce v podobě modelu RX-9 už se připravuje.
Už delší dobu se spekuluje o tom, že budoucí generace sporťáku by měla být hybridní. Má to své důvody, rotační motor je sice v mnoha ohledech skvělý, méně už ale potěší jeho spotřeba, která se s pístovými konkurenty stále nemůže úplně rovnat. Pomoci by tak mohlo alespoň lehké hybridní ústrojí. Jistě by se vylepšil také nedostatek točivého momentu, charakteristický pro tento typ pohonu.
Mazda říká, že první vůz s hybridním ústrojím od Toyoty vyjede z bran závodu v roce 2013. Mohla by to být právě Mazda RX-9.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.