Mazda připravuje nový z generace svých sporťáků. Připravovaná RX-9 by měla být hybridní a vylepšit tak mnohá negativa Wankelova motoru.
Mazda RX-8 je v podstatě za zenitem. V Evropě se kvůli emisním regulacím už neprodává, a ani jinde už ani přes svůj perfektní design vrásky nezakryje. Nástupce v podobě modelu RX-9 už se připravuje.
Už delší dobu se spekuluje o tom, že budoucí generace sporťáku by měla být hybridní. Má to své důvody, rotační motor je sice v mnoha ohledech skvělý, méně už ale potěší jeho spotřeba, která se s pístovými konkurenty stále nemůže úplně rovnat. Pomoci by tak mohlo alespoň lehké hybridní ústrojí. Jistě by se vylepšil také nedostatek točivého momentu, charakteristický pro tento typ pohonu.
Mazda říká, že první vůz s hybridním ústrojím od Toyoty vyjede z bran závodu v roce 2013. Mohla by to být právě Mazda RX-9.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?