Mercedes pro propagační účely výstavy záchranářského vybavení zpracoval svůj model SLS AMG na sanitku. Zajímavý kousek.
Pro pacienty nejezdí jen velké, krabicoidní sanity s vybavením, které může směle konkurovat jednotce intenzivní péče v dobré nemocnici, ale také menší, zato rychlejší auta, obvykle Octavie, třeba v Praze takto používají například Mercedesy ML.
Pokud má být záchranka opravdu rychlá, potřebuje i rychlé auto, řekli si v Mercedesu. Proto upravili to nejlepší, co mají, supersport SLS AMG. Dostal majáček, kvalitní záchranářské vybavení a samozřejmě také reflexní polepy.
Majáček rušící aerodynamiku pravděpodobně sníží maximální rychlost 317 km/h, stále by ale jistě byl podobný kousek nejrychlejším záchranářským vozem široko daleko. Ovšem jen za předpokladu, že by s ním měl Mercedes výrobní úmysly, což nemá. Jde jen o auto na výstavu.
Podobná superauta nejsou u záchranářů obvyklá, častěji ale využívají supervozy policisté. V Německu tak po Autobahnech je možné čas od času zahlédnout i nějaké to Porsche, v Itálii si zase na řidiče posvítí v Lamborghini. Tyto vozy potom často vozí i základní lékařské vybavení, kterým mohou proškolení policisté poskytovat první pomoc při nehodách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.