Mercedes pro propagační účely výstavy záchranářského vybavení zpracoval svůj model SLS AMG na sanitku. Zajímavý kousek.
Pro pacienty nejezdí jen velké, krabicoidní sanity s vybavením, které může směle konkurovat jednotce intenzivní péče v dobré nemocnici, ale také menší, zato rychlejší auta, obvykle Octavie, třeba v Praze takto používají například Mercedesy ML.
Pokud má být záchranka opravdu rychlá, potřebuje i rychlé auto, řekli si v Mercedesu. Proto upravili to nejlepší, co mají, supersport SLS AMG. Dostal majáček, kvalitní záchranářské vybavení a samozřejmě také reflexní polepy.
Majáček rušící aerodynamiku pravděpodobně sníží maximální rychlost 317 km/h, stále by ale jistě byl podobný kousek nejrychlejším záchranářským vozem široko daleko. Ovšem jen za předpokladu, že by s ním měl Mercedes výrobní úmysly, což nemá. Jde jen o auto na výstavu.
Podobná superauta nejsou u záchranářů obvyklá, častěji ale využívají supervozy policisté. V Německu tak po Autobahnech je možné čas od času zahlédnout i nějaké to Porsche, v Itálii si zase na řidiče posvítí v Lamborghini. Tyto vozy potom často vozí i základní lékařské vybavení, kterým mohou proškolení policisté poskytovat první pomoc při nehodách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.