Mercedes pro propagační účely výstavy záchranářského vybavení zpracoval svůj model SLS AMG na sanitku. Zajímavý kousek.
Pro pacienty nejezdí jen velké, krabicoidní sanity s vybavením, které může směle konkurovat jednotce intenzivní péče v dobré nemocnici, ale také menší, zato rychlejší auta, obvykle Octavie, třeba v Praze takto používají například Mercedesy ML.
Pokud má být záchranka opravdu rychlá, potřebuje i rychlé auto, řekli si v Mercedesu. Proto upravili to nejlepší, co mají, supersport SLS AMG. Dostal majáček, kvalitní záchranářské vybavení a samozřejmě také reflexní polepy.
Majáček rušící aerodynamiku pravděpodobně sníží maximální rychlost 317 km/h, stále by ale jistě byl podobný kousek nejrychlejším záchranářským vozem široko daleko. Ovšem jen za předpokladu, že by s ním měl Mercedes výrobní úmysly, což nemá. Jde jen o auto na výstavu.
Podobná superauta nejsou u záchranářů obvyklá, častěji ale využívají supervozy policisté. V Německu tak po Autobahnech je možné čas od času zahlédnout i nějaké to Porsche, v Itálii si zase na řidiče posvítí v Lamborghini. Tyto vozy potom často vozí i základní lékařské vybavení, kterým mohou proškolení policisté poskytovat první pomoc při nehodách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?