Budoucí Disco by mělo být výrazně terénnější. Odkloní se tak od současné tendence přizpůsobovat terénní vozy stále více silnici.
Land Rover byla od 40. let značkou, vyrábějící jedinou modelovou řadu, mimořádně terénního předchůdce dnešního Defenderu. Teprve v 70. letech se přidal i luxusní, přesto v terénu stále vynikající Range Rover a modelová plejáda pořádně započala až v 90. letech, kdy přišli Discovery a Freelander.
Discovery se profilovalo jako civilní terénní vůz, který byl oproti Defenderu výrazně univerzálnější. Postupem času se Discovery stále více přizpůsobuje silničnímu životu, jak se mění preference kupujících.
To by se ale mohlo změnit v roce 2016. Land Rover by chtěl, aby pátá generace Discovery byla výrazně lépe využitelná jako vůz pro pořádnou práci, do terénu a pro tahání těžkých přívěsů, podobně jako Toyota Land Cruiser. Zároveň by si ale měla zachovat svoji poměrně příznivou cenu.
Jak se konstruktéři úkolu zhostí, uvidíme, do roku 2016 času dost...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?