Budoucí Disco by mělo být výrazně terénnější. Odkloní se tak od současné tendence přizpůsobovat terénní vozy stále více silnici.
Land Rover byla od 40. let značkou, vyrábějící jedinou modelovou řadu, mimořádně terénního předchůdce dnešního Defenderu. Teprve v 70. letech se přidal i luxusní, přesto v terénu stále vynikající Range Rover a modelová plejáda pořádně započala až v 90. letech, kdy přišli Discovery a Freelander.
Discovery se profilovalo jako civilní terénní vůz, který byl oproti Defenderu výrazně univerzálnější. Postupem času se Discovery stále více přizpůsobuje silničnímu životu, jak se mění preference kupujících.
To by se ale mohlo změnit v roce 2016. Land Rover by chtěl, aby pátá generace Discovery byla výrazně lépe využitelná jako vůz pro pořádnou práci, do terénu a pro tahání těžkých přívěsů, podobně jako Toyota Land Cruiser. Zároveň by si ale měla zachovat svoji poměrně příznivou cenu.
Jak se konstruktéři úkolu zhostí, uvidíme, do roku 2016 času dost...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.