Budoucí Disco by mělo být výrazně terénnější. Odkloní se tak od současné tendence přizpůsobovat terénní vozy stále více silnici.
Land Rover byla od 40. let značkou, vyrábějící jedinou modelovou řadu, mimořádně terénního předchůdce dnešního Defenderu. Teprve v 70. letech se přidal i luxusní, přesto v terénu stále vynikající Range Rover a modelová plejáda pořádně započala až v 90. letech, kdy přišli Discovery a Freelander.
Discovery se profilovalo jako civilní terénní vůz, který byl oproti Defenderu výrazně univerzálnější. Postupem času se Discovery stále více přizpůsobuje silničnímu životu, jak se mění preference kupujících.
To by se ale mohlo změnit v roce 2016. Land Rover by chtěl, aby pátá generace Discovery byla výrazně lépe využitelná jako vůz pro pořádnou práci, do terénu a pro tahání těžkých přívěsů, podobně jako Toyota Land Cruiser. Zároveň by si ale měla zachovat svoji poměrně příznivou cenu.
Jak se konstruktéři úkolu zhostí, uvidíme, do roku 2016 času dost...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.