Co se stane, když čtyřicet let stará karoserie jednoho z historicky nejprodávanějších vozů na světě dostane novou techniku?
Volkswagen Beetle toho má s Porsche společného více, než by se mohlo zdát. Původního Brouka navrhnul na konci 30. let právě Ferdinand Porsche. Tento český rodák založil také firmu, která dodnes nese jeho plné jméno, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Byl to jeho syn, taktéž Ferdinand, známější ale spíše jako Ferry, kdo tento lidový vozík přepracoval na první sporťák této firmy, Porsche 356.
Od té doby se rodinné vazby více či méně prolínaly, dnes je Porsche součástí koncernu Volkswagen, a to určitě stojí i za nějaká spojení technická.
S jedním takovým si vyhrál fanda z Rakouska. Siegfried Rudolf, majitel firmy CarMaxx, která se specializuje na renovaci starých Volkswagenů a Porsche, dal dohromady karoserii Brouka z roku 1973 a podvozku Porsche Bonxer z roku 2000. Výsledkem není nic jiného než Bugster.
Docela nenápadně vypadající dravec má uprostřed motor o výkonu 270 koní (pro srovnání, Brouk v té době měl motor 1,5 o výkonu 54 koní).
Zrenovována byla také přístrojová deska, která zachovává základní tvary a jednoduchost Brouka, ale používá moderní a luxusní materiály.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.