Co se stane, když čtyřicet let stará karoserie jednoho z historicky nejprodávanějších vozů na světě dostane novou techniku?
Volkswagen Beetle toho má s Porsche společného více, než by se mohlo zdát. Původního Brouka navrhnul na konci 30. let právě Ferdinand Porsche. Tento český rodák založil také firmu, která dodnes nese jeho plné jméno, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Byl to jeho syn, taktéž Ferdinand, známější ale spíše jako Ferry, kdo tento lidový vozík přepracoval na první sporťák této firmy, Porsche 356.
Od té doby se rodinné vazby více či méně prolínaly, dnes je Porsche součástí koncernu Volkswagen, a to určitě stojí i za nějaká spojení technická.
S jedním takovým si vyhrál fanda z Rakouska. Siegfried Rudolf, majitel firmy CarMaxx, která se specializuje na renovaci starých Volkswagenů a Porsche, dal dohromady karoserii Brouka z roku 1973 a podvozku Porsche Bonxer z roku 2000. Výsledkem není nic jiného než Bugster.
Docela nenápadně vypadající dravec má uprostřed motor o výkonu 270 koní (pro srovnání, Brouk v té době měl motor 1,5 o výkonu 54 koní).
Zrenovována byla také přístrojová deska, která zachovává základní tvary a jednoduchost Brouka, ale používá moderní a luxusní materiály.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?