VW má o Alfu Romeo veliký zájem. Teď dokonce zveřejnil informaci, že by v případě akvizice do Alf montoval motory z Porsche.
To že by Volkswagen velmi rád získal Alfu Romeo už určitě víte. To že Fiat řekl ani náhodou je taky známá věc. Německý výrobce ale jakoby zamítavý postoj od italů neslyšel a dál plánuje coby kdyby. Nejnověji oznámená věc se týká možného výběru motorů. Pokud by Alfa opravdu připadla VW, dostala by pravděpodobně pod kapotu motory i od Porsche.
Týkalo by se to přinejmenším malého roadsteru zařazeného pod aktuální Porsche Boxster. Ten používá samozřejmě šestiválec s protiběžnými písty, takzvaný boxer. Tato technologie není pro Alfu neznámou, již dříve tento typ motorů používala, než je nahradily učinnější typy s technologií Twinspark. Porsche ale boxery umí a slyšet znovu pod kapotou tohoto itala typický boxerovský rachot by nebylo špatné.
Vedení Fiatu samozřejmě dál dementuje jakékoliv informace o možném prodeji. Je pravděpodobné, že Alfa Romeo by převodem pod německá křídla ztratila něco ze svého pověstného italského šarmu. Na druhou stranu ale vzpomeňte na Lamborghini. Před svým prodejem Audi to byla značka zmítající se v existenčních problémech a hrozil jí krach. A kde jsou auta ze Santa Agaty teď...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.