VW má o Alfu Romeo veliký zájem. Teď dokonce zveřejnil informaci, že by v případě akvizice do Alf montoval motory z Porsche.
To že by Volkswagen velmi rád získal Alfu Romeo už určitě víte. To že Fiat řekl ani náhodou je taky známá věc. Německý výrobce ale jakoby zamítavý postoj od italů neslyšel a dál plánuje coby kdyby. Nejnověji oznámená věc se týká možného výběru motorů. Pokud by Alfa opravdu připadla VW, dostala by pravděpodobně pod kapotu motory i od Porsche.
Týkalo by se to přinejmenším malého roadsteru zařazeného pod aktuální Porsche Boxster. Ten používá samozřejmě šestiválec s protiběžnými písty, takzvaný boxer. Tato technologie není pro Alfu neznámou, již dříve tento typ motorů používala, než je nahradily učinnější typy s technologií Twinspark. Porsche ale boxery umí a slyšet znovu pod kapotou tohoto itala typický boxerovský rachot by nebylo špatné.
Vedení Fiatu samozřejmě dál dementuje jakékoliv informace o možném prodeji. Je pravděpodobné, že Alfa Romeo by převodem pod německá křídla ztratila něco ze svého pověstného italského šarmu. Na druhou stranu ale vzpomeňte na Lamborghini. Před svým prodejem Audi to byla značka zmítající se v existenčních problémech a hrozil jí krach. A kde jsou auta ze Santa Agaty teď...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?