Renault prodává aktuálně pravděpodobně nejlevnější vůz na celém trhu. Jeho maličké Twingo je možné koupit už za necelých 160 tisíc.
Renault Twingo může o pozici nejlevnějšího vozu bojovat především s koncernovou Dacií Logan. Její cena je jen o dva tisíce vyšší, jde ale o větší kus auta. Ne každý ho samozřejmě potřebuje.
Twingo sice dle ceníku stojí v základní výbavě 193 tisíc, Renault na něj ale nabízí víceméně trvalou slevu, která dosáhla 35 tisíc. Základní výbava Access nabízí ABS, dvojici airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, ale oproti tomu nemá ani z dnešního hlediska takovou samozřejmost, jakou je posilovač řízení.
Posilovač je součástí druhé výbavy, Trend. Za cenu 173 tisíc je možné získat výbavu zahrnující již i posilovač a otáčkoměr, ale také výškově nastavitelný volant a elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a další drobnosti. Tuto výbavu je možné objednat i s robotizovanou převodovkou, příplatek zde činí 25 tisíc korun.
Vrcholnou výbavou je Rip Curl. Jeho cena činí 202 tisíc korun, nabízí ale již poměrně slušně vybavené auto nabízející i boční airbagy, klimatizaci, rádio a zadní dělené sedačky.
K dispozici je pro všechny verze jediný motor, 1,2 o výkonu 75 koní.
Tradiční cenové srovnání nevypustíme ani v tomto případě. Na paškál jsme si vzali italského konkurenta, Fiat Panda. Jeho cena začíná na 174 tisících korun s motorem o výkonu 69 koní, ale je třeba zvážit, že zatímco Twingo nabízí jen trojici dveří, Pandu zase není možné koupit jinak, než jako pětidveřový vůz.
Srovnání provedeme na nejnižší možné ceně, tedy 174 tisíc, za kterou je u Renaultu možné koupit střední výbavu, u Pandy nejnižší výbavu. Při pohledu do ceníku Fiatu zjistíme, že italská značka nenabízí v základní výbavě airbag spolujezdce. Celkově je výbava základní Pandy srovnatelná spíše se základní výbavou Twinga, je ale třeba říci, že přibližně 20 tisíc je obvyklý příplatek za druhý pár dveří. Záleží tedy spíše na potřebách kupujícího, zda si připlatí za pětici dveří, základní výbavy obou aut totiž nabízejí pramálo u obou konkurentů.
Zajímavé bud jistě i srovnání s Chevroletem Spark. Jeho minulá generace byla jedním z nejlevnějších aut na trhu, ta současná s cenami trochu poskočila. Pohled do ceníku ale ukáže, že má proč, jeho základní výbava je totiž velmi bohatá. Nejlevnější Spark je možné koupit za 197 tisíc a to s motorem o výkonu 68 koní. Chevrolet nenabízí verzi se třemi dveřmi.
Základní výbava zahrnuje šestici airbagů, výškově stavitelné sedadlo, dělené zadní sedačky a přípravu pro autorádio. Oproti vrcholnému Twingu mu chybí klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken a také centrální zamykání. Naproti tomu má zásadní výhodu pěti dveří.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!