Renault prodává aktuálně pravděpodobně nejlevnější vůz na celém trhu. Jeho maličké Twingo je možné koupit už za necelých 160 tisíc.
Renault Twingo může o pozici nejlevnějšího vozu bojovat především s koncernovou Dacií Logan. Její cena je jen o dva tisíce vyšší, jde ale o větší kus auta. Ne každý ho samozřejmě potřebuje.
Twingo sice dle ceníku stojí v základní výbavě 193 tisíc, Renault na něj ale nabízí víceméně trvalou slevu, která dosáhla 35 tisíc. Základní výbava Access nabízí ABS, dvojici airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, ale oproti tomu nemá ani z dnešního hlediska takovou samozřejmost, jakou je posilovač řízení.
Posilovač je součástí druhé výbavy, Trend. Za cenu 173 tisíc je možné získat výbavu zahrnující již i posilovač a otáčkoměr, ale také výškově nastavitelný volant a elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a další drobnosti. Tuto výbavu je možné objednat i s robotizovanou převodovkou, příplatek zde činí 25 tisíc korun.
Vrcholnou výbavou je Rip Curl. Jeho cena činí 202 tisíc korun, nabízí ale již poměrně slušně vybavené auto nabízející i boční airbagy, klimatizaci, rádio a zadní dělené sedačky.
K dispozici je pro všechny verze jediný motor, 1,2 o výkonu 75 koní.
Tradiční cenové srovnání nevypustíme ani v tomto případě. Na paškál jsme si vzali italského konkurenta, Fiat Panda. Jeho cena začíná na 174 tisících korun s motorem o výkonu 69 koní, ale je třeba zvážit, že zatímco Twingo nabízí jen trojici dveří, Pandu zase není možné koupit jinak, než jako pětidveřový vůz.
Srovnání provedeme na nejnižší možné ceně, tedy 174 tisíc, za kterou je u Renaultu možné koupit střední výbavu, u Pandy nejnižší výbavu. Při pohledu do ceníku Fiatu zjistíme, že italská značka nenabízí v základní výbavě airbag spolujezdce. Celkově je výbava základní Pandy srovnatelná spíše se základní výbavou Twinga, je ale třeba říci, že přibližně 20 tisíc je obvyklý příplatek za druhý pár dveří. Záleží tedy spíše na potřebách kupujícího, zda si připlatí za pětici dveří, základní výbavy obou aut totiž nabízejí pramálo u obou konkurentů.
Zajímavé bud jistě i srovnání s Chevroletem Spark. Jeho minulá generace byla jedním z nejlevnějších aut na trhu, ta současná s cenami trochu poskočila. Pohled do ceníku ale ukáže, že má proč, jeho základní výbava je totiž velmi bohatá. Nejlevnější Spark je možné koupit za 197 tisíc a to s motorem o výkonu 68 koní. Chevrolet nenabízí verzi se třemi dveřmi.
Základní výbava zahrnuje šestici airbagů, výškově stavitelné sedadlo, dělené zadní sedačky a přípravu pro autorádio. Oproti vrcholnému Twingu mu chybí klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken a také centrální zamykání. Naproti tomu má zásadní výhodu pěti dveří.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.