Renault prodává aktuálně pravděpodobně nejlevnější vůz na celém trhu. Jeho maličké Twingo je možné koupit už za necelých 160 tisíc.
Renault Twingo může o pozici nejlevnějšího vozu bojovat především s koncernovou Dacií Logan. Její cena je jen o dva tisíce vyšší, jde ale o větší kus auta. Ne každý ho samozřejmě potřebuje.
Twingo sice dle ceníku stojí v základní výbavě 193 tisíc, Renault na něj ale nabízí víceméně trvalou slevu, která dosáhla 35 tisíc. Základní výbava Access nabízí ABS, dvojici airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, ale oproti tomu nemá ani z dnešního hlediska takovou samozřejmost, jakou je posilovač řízení.
Posilovač je součástí druhé výbavy, Trend. Za cenu 173 tisíc je možné získat výbavu zahrnující již i posilovač a otáčkoměr, ale také výškově nastavitelný volant a elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a další drobnosti. Tuto výbavu je možné objednat i s robotizovanou převodovkou, příplatek zde činí 25 tisíc korun.
Vrcholnou výbavou je Rip Curl. Jeho cena činí 202 tisíc korun, nabízí ale již poměrně slušně vybavené auto nabízející i boční airbagy, klimatizaci, rádio a zadní dělené sedačky.
K dispozici je pro všechny verze jediný motor, 1,2 o výkonu 75 koní.
Tradiční cenové srovnání nevypustíme ani v tomto případě. Na paškál jsme si vzali italského konkurenta, Fiat Panda. Jeho cena začíná na 174 tisících korun s motorem o výkonu 69 koní, ale je třeba zvážit, že zatímco Twingo nabízí jen trojici dveří, Pandu zase není možné koupit jinak, než jako pětidveřový vůz.
Srovnání provedeme na nejnižší možné ceně, tedy 174 tisíc, za kterou je u Renaultu možné koupit střední výbavu, u Pandy nejnižší výbavu. Při pohledu do ceníku Fiatu zjistíme, že italská značka nenabízí v základní výbavě airbag spolujezdce. Celkově je výbava základní Pandy srovnatelná spíše se základní výbavou Twinga, je ale třeba říci, že přibližně 20 tisíc je obvyklý příplatek za druhý pár dveří. Záleží tedy spíše na potřebách kupujícího, zda si připlatí za pětici dveří, základní výbavy obou aut totiž nabízejí pramálo u obou konkurentů.
Zajímavé bud jistě i srovnání s Chevroletem Spark. Jeho minulá generace byla jedním z nejlevnějších aut na trhu, ta současná s cenami trochu poskočila. Pohled do ceníku ale ukáže, že má proč, jeho základní výbava je totiž velmi bohatá. Nejlevnější Spark je možné koupit za 197 tisíc a to s motorem o výkonu 68 koní. Chevrolet nenabízí verzi se třemi dveřmi.
Základní výbava zahrnuje šestici airbagů, výškově stavitelné sedadlo, dělené zadní sedačky a přípravu pro autorádio. Oproti vrcholnému Twingu mu chybí klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken a také centrální zamykání. Naproti tomu má zásadní výhodu pěti dveří.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.