Renault prodává aktuálně pravděpodobně nejlevnější vůz na celém trhu. Jeho maličké Twingo je možné koupit už za necelých 160 tisíc.
Renault Twingo může o pozici nejlevnějšího vozu bojovat především s koncernovou Dacií Logan. Její cena je jen o dva tisíce vyšší, jde ale o větší kus auta. Ne každý ho samozřejmě potřebuje.
Twingo sice dle ceníku stojí v základní výbavě 193 tisíc, Renault na něj ale nabízí víceméně trvalou slevu, která dosáhla 35 tisíc. Základní výbava Access nabízí ABS, dvojici airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, ale oproti tomu nemá ani z dnešního hlediska takovou samozřejmost, jakou je posilovač řízení.
Posilovač je součástí druhé výbavy, Trend. Za cenu 173 tisíc je možné získat výbavu zahrnující již i posilovač a otáčkoměr, ale také výškově nastavitelný volant a elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a další drobnosti. Tuto výbavu je možné objednat i s robotizovanou převodovkou, příplatek zde činí 25 tisíc korun.
Vrcholnou výbavou je Rip Curl. Jeho cena činí 202 tisíc korun, nabízí ale již poměrně slušně vybavené auto nabízející i boční airbagy, klimatizaci, rádio a zadní dělené sedačky.
K dispozici je pro všechny verze jediný motor, 1,2 o výkonu 75 koní.
Tradiční cenové srovnání nevypustíme ani v tomto případě. Na paškál jsme si vzali italského konkurenta, Fiat Panda. Jeho cena začíná na 174 tisících korun s motorem o výkonu 69 koní, ale je třeba zvážit, že zatímco Twingo nabízí jen trojici dveří, Pandu zase není možné koupit jinak, než jako pětidveřový vůz.
Srovnání provedeme na nejnižší možné ceně, tedy 174 tisíc, za kterou je u Renaultu možné koupit střední výbavu, u Pandy nejnižší výbavu. Při pohledu do ceníku Fiatu zjistíme, že italská značka nenabízí v základní výbavě airbag spolujezdce. Celkově je výbava základní Pandy srovnatelná spíše se základní výbavou Twinga, je ale třeba říci, že přibližně 20 tisíc je obvyklý příplatek za druhý pár dveří. Záleží tedy spíše na potřebách kupujícího, zda si připlatí za pětici dveří, základní výbavy obou aut totiž nabízejí pramálo u obou konkurentů.
Zajímavé bud jistě i srovnání s Chevroletem Spark. Jeho minulá generace byla jedním z nejlevnějších aut na trhu, ta současná s cenami trochu poskočila. Pohled do ceníku ale ukáže, že má proč, jeho základní výbava je totiž velmi bohatá. Nejlevnější Spark je možné koupit za 197 tisíc a to s motorem o výkonu 68 koní. Chevrolet nenabízí verzi se třemi dveřmi.
Základní výbava zahrnuje šestici airbagů, výškově stavitelné sedadlo, dělené zadní sedačky a přípravu pro autorádio. Oproti vrcholnému Twingu mu chybí klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken a také centrální zamykání. Naproti tomu má zásadní výhodu pěti dveří.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.