Renault Twingo klesl s cenou na 157 tisíc

Twingo
Twingo, foto: Renault
Marek Litzman 11. března 2011 12:58
Sdílej:

Renault prodává aktuálně pravděpodobně nejlevnější vůz na celém trhu. Jeho maličké Twingo je možné koupit už za necelých 160 tisíc.

Renault Twingo může o pozici nejlevnějšího vozu bojovat především s koncernovou Dacií Logan. Její cena je jen o dva tisíce vyšší, jde ale o větší kus auta. Ne každý ho samozřejmě potřebuje.

Twingo sice dle ceníku stojí v základní výbavě 193 tisíc, Renault na něj ale nabízí víceméně trvalou slevu, která dosáhla 35 tisíc. Základní výbava Access nabízí ABS, dvojici airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, ale oproti tomu nemá ani z dnešního hlediska takovou samozřejmost, jakou je posilovač řízení.

Posilovač je součástí druhé výbavy, Trend. Za cenu 173 tisíc je možné získat výbavu zahrnující již i posilovač a otáčkoměr, ale také výškově nastavitelný volant a elektricky ovládaná okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a další drobnosti. Tuto výbavu je možné objednat i s robotizovanou převodovkou, příplatek zde činí 25 tisíc korun.

Vrcholnou výbavou je Rip Curl. Jeho cena činí 202 tisíc korun, nabízí ale již poměrně slušně vybavené auto nabízející i boční airbagy, klimatizaci, rádio a zadní dělené sedačky.

K dispozici je pro všechny verze jediný motor, 1,2 o výkonu 75 koní.

 

Tradiční cenové srovnání nevypustíme ani v tomto případě. Na paškál jsme si vzali italského konkurenta, Fiat Panda. Jeho cena začíná na 174 tisících korun s motorem o výkonu 69 koní, ale je třeba zvážit, že zatímco Twingo nabízí jen trojici dveří, Pandu zase není možné koupit jinak, než jako pětidveřový vůz.

Srovnání provedeme na nejnižší možné ceně, tedy 174 tisíc, za kterou je u Renaultu možné koupit střední výbavu, u Pandy nejnižší výbavu. Při pohledu do ceníku Fiatu zjistíme, že italská značka nenabízí v základní výbavě airbag spolujezdce. Celkově je výbava základní Pandy srovnatelná spíše se základní výbavou Twinga, je ale třeba říci, že přibližně 20 tisíc je obvyklý příplatek za druhý pár dveří. Záleží tedy spíše na potřebách kupujícího, zda si připlatí za pětici dveří, základní výbavy obou aut totiž nabízejí pramálo u obou konkurentů.

Zajímavé bud jistě i srovnání s Chevroletem Spark. Jeho minulá generace byla jedním z nejlevnějších aut na trhu, ta současná s cenami trochu poskočila. Pohled do ceníku ale ukáže, že má proč, jeho základní výbava je totiž velmi bohatá. Nejlevnější Spark je možné koupit za 197 tisíc a to s motorem o výkonu 68 koní. Chevrolet nenabízí verzi se třemi dveřmi.

Základní výbava zahrnuje šestici airbagů, výškově stavitelné sedadlo, dělené zadní sedačky a přípravu pro autorádio. Oproti vrcholnému Twingu mu chybí klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken a také centrální zamykání. Naproti tomu má zásadní výhodu pěti dveří.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.