Příští týden se v Ženevě představí produkční verze hybridu Opel Ampera.
Již příští týden se evropská veřejnost dočká finální produkční verze plug-in hybridu Opel Ampera, jež je odvozen od svého amerického příbuzného Chevroletu Volt. K pohonu využívá kombinaci baterií a spalovacího motoru coby mobilní "dobíječky".
Konečně jsme se také dozvěděli cenu. Ta bude pro celou evropu stejná, a to 42 900 € (po přepočtu aktuálním kurzem asi 1 052 000 Kč). V Německu bude nicméně snížena na 36 050 € díky státní invenci pomocí odpočtu DPH. Opel uvádí, že již teď má přes 1000 předobjednávek. První ze zákazníků by své vozy měli dostat ke konci roku.
Ampera bude disponovat čtyřmi jízdními režimy, které se budou snažit přinést maximální užitek z různých okolních podmínek. Prvním z nich je mód 'Normal' pro každodenní různorodé ježdění. Druhý se jmenuje 'Sport' a má přinést dynamičtější zážitky za přijatelnou spotřebu. Mód 'Mountain' je oproti tomu určen pro provoz v horských a kopcovitých oblastech s častým stoupáním a klesáním. A nakonec je tu varianta 'City' pro maximální využití rekuperační energie.
Dojezd na baterie se bude pohybovat mezi 40 až 80 kilometry dle použitého módu. Poté se nastartuje benzínový motor o objemu 1,4 litru a začne dodávat energii do 16 kWh baterií, čímž se prodlouží dojezd na 500 km. Po vyprázdnění nádrže stačí dotankovat a můžete pokračovat dál, žádné dobíjení není potřeba. To si mimochodem zajistíte v klidu doma z běžné 230 V zásuvky. Plné dobití trvá asi 4 hodiny.
Americký bratr Ampery Chevrolet Volt dokáže v určitých situacích přenášet výkon spalovacího motoru přímo na kola automobilu. Jestli toto dokáže i Ampera prozatím nevíme. Celkový výstupní výkon je 111 kW a 370 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá okolo 9 vteřin a maximální rychlost je 161 Km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.