Příští týden se v Ženevě představí produkční verze hybridu Opel Ampera.
Již příští týden se evropská veřejnost dočká finální produkční verze plug-in hybridu Opel Ampera, jež je odvozen od svého amerického příbuzného Chevroletu Volt. K pohonu využívá kombinaci baterií a spalovacího motoru coby mobilní "dobíječky".
Konečně jsme se také dozvěděli cenu. Ta bude pro celou evropu stejná, a to 42 900 € (po přepočtu aktuálním kurzem asi 1 052 000 Kč). V Německu bude nicméně snížena na 36 050 € díky státní invenci pomocí odpočtu DPH. Opel uvádí, že již teď má přes 1000 předobjednávek. První ze zákazníků by své vozy měli dostat ke konci roku.
Ampera bude disponovat čtyřmi jízdními režimy, které se budou snažit přinést maximální užitek z různých okolních podmínek. Prvním z nich je mód 'Normal' pro každodenní různorodé ježdění. Druhý se jmenuje 'Sport' a má přinést dynamičtější zážitky za přijatelnou spotřebu. Mód 'Mountain' je oproti tomu určen pro provoz v horských a kopcovitých oblastech s častým stoupáním a klesáním. A nakonec je tu varianta 'City' pro maximální využití rekuperační energie.
Dojezd na baterie se bude pohybovat mezi 40 až 80 kilometry dle použitého módu. Poté se nastartuje benzínový motor o objemu 1,4 litru a začne dodávat energii do 16 kWh baterií, čímž se prodlouží dojezd na 500 km. Po vyprázdnění nádrže stačí dotankovat a můžete pokračovat dál, žádné dobíjení není potřeba. To si mimochodem zajistíte v klidu doma z běžné 230 V zásuvky. Plné dobití trvá asi 4 hodiny.
Americký bratr Ampery Chevrolet Volt dokáže v určitých situacích přenášet výkon spalovacího motoru přímo na kola automobilu. Jestli toto dokáže i Ampera prozatím nevíme. Celkový výstupní výkon je 111 kW a 370 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá okolo 9 vteřin a maximální rychlost je 161 Km/h.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?