Příští týden se v Ženevě představí produkční verze hybridu Opel Ampera.
Již příští týden se evropská veřejnost dočká finální produkční verze plug-in hybridu Opel Ampera, jež je odvozen od svého amerického příbuzného Chevroletu Volt. K pohonu využívá kombinaci baterií a spalovacího motoru coby mobilní "dobíječky".
Konečně jsme se také dozvěděli cenu. Ta bude pro celou evropu stejná, a to 42 900 € (po přepočtu aktuálním kurzem asi 1 052 000 Kč). V Německu bude nicméně snížena na 36 050 € díky státní invenci pomocí odpočtu DPH. Opel uvádí, že již teď má přes 1000 předobjednávek. První ze zákazníků by své vozy měli dostat ke konci roku.
Ampera bude disponovat čtyřmi jízdními režimy, které se budou snažit přinést maximální užitek z různých okolních podmínek. Prvním z nich je mód 'Normal' pro každodenní různorodé ježdění. Druhý se jmenuje 'Sport' a má přinést dynamičtější zážitky za přijatelnou spotřebu. Mód 'Mountain' je oproti tomu určen pro provoz v horských a kopcovitých oblastech s častým stoupáním a klesáním. A nakonec je tu varianta 'City' pro maximální využití rekuperační energie.
Dojezd na baterie se bude pohybovat mezi 40 až 80 kilometry dle použitého módu. Poté se nastartuje benzínový motor o objemu 1,4 litru a začne dodávat energii do 16 kWh baterií, čímž se prodlouží dojezd na 500 km. Po vyprázdnění nádrže stačí dotankovat a můžete pokračovat dál, žádné dobíjení není potřeba. To si mimochodem zajistíte v klidu doma z běžné 230 V zásuvky. Plné dobití trvá asi 4 hodiny.
Americký bratr Ampery Chevrolet Volt dokáže v určitých situacích přenášet výkon spalovacího motoru přímo na kola automobilu. Jestli toto dokáže i Ampera prozatím nevíme. Celkový výstupní výkon je 111 kW a 370 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá okolo 9 vteřin a maximální rychlost je 161 Km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.