Příští týden se v Ženevě představí produkční verze hybridu Opel Ampera.
Již příští týden se evropská veřejnost dočká finální produkční verze plug-in hybridu Opel Ampera, jež je odvozen od svého amerického příbuzného Chevroletu Volt. K pohonu využívá kombinaci baterií a spalovacího motoru coby mobilní "dobíječky".
Konečně jsme se také dozvěděli cenu. Ta bude pro celou evropu stejná, a to 42 900 € (po přepočtu aktuálním kurzem asi 1 052 000 Kč). V Německu bude nicméně snížena na 36 050 € díky státní invenci pomocí odpočtu DPH. Opel uvádí, že již teď má přes 1000 předobjednávek. První ze zákazníků by své vozy měli dostat ke konci roku.
Ampera bude disponovat čtyřmi jízdními režimy, které se budou snažit přinést maximální užitek z různých okolních podmínek. Prvním z nich je mód 'Normal' pro každodenní různorodé ježdění. Druhý se jmenuje 'Sport' a má přinést dynamičtější zážitky za přijatelnou spotřebu. Mód 'Mountain' je oproti tomu určen pro provoz v horských a kopcovitých oblastech s častým stoupáním a klesáním. A nakonec je tu varianta 'City' pro maximální využití rekuperační energie.
Dojezd na baterie se bude pohybovat mezi 40 až 80 kilometry dle použitého módu. Poté se nastartuje benzínový motor o objemu 1,4 litru a začne dodávat energii do 16 kWh baterií, čímž se prodlouží dojezd na 500 km. Po vyprázdnění nádrže stačí dotankovat a můžete pokračovat dál, žádné dobíjení není potřeba. To si mimochodem zajistíte v klidu doma z běžné 230 V zásuvky. Plné dobití trvá asi 4 hodiny.
Americký bratr Ampery Chevrolet Volt dokáže v určitých situacích přenášet výkon spalovacího motoru přímo na kola automobilu. Jestli toto dokáže i Ampera prozatím nevíme. Celkový výstupní výkon je 111 kW a 370 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá okolo 9 vteřin a maximální rychlost je 161 Km/h.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.