Americký úřad pro bezpečnost v dopravě rozjel vyšetřování dieselů Volkswagenu pro jejich náhodné poruchy. Volkswagen se brání.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) začal vyšetřovat údajné náhodné poruchy dieselových motorů koncernu Volkswagen. Motory podle výpovědí asi 160 postižených náhodně zastavily nebo náhle ztratily tah a to i na dálnici. Vyšetřování se vztahuje na motory 2,0 TDi ve vozech Volkswagen Jetta, Rabbit (americká verze Golfu) a také Audi A3. Má jít až o 100 tisíc vozů.
Volkswagenu se tato zpráva přirozeně nelíbí a kontruje, podle něj nemají jeho dieselové motory takovou obtíž. Největší problém údajně je to, že mnoho řidičů do svých vozů natankovalo namísto nafty benzín, což způsobilo jejich poruchu.
Dieselová vozila jsou v USA téměř raritou. Naprostá většina osobních aut je zde vybavena benzínovým motorem, diesely jsou vyhrazeny spíše pro užitkové stroje, tedy dodávky, nákladní vozy a traktory. Evropské značky se nicméně snaží o průnik na americký trh i se svými nafťáky, mimo Volkswagenu se o to pokouší i například BMW, pro letošní Superbowl na tohle téma připravil i vtipnou reklamu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.