Americký úřad pro bezpečnost v dopravě rozjel vyšetřování dieselů Volkswagenu pro jejich náhodné poruchy. Volkswagen se brání.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) začal vyšetřovat údajné náhodné poruchy dieselových motorů koncernu Volkswagen. Motory podle výpovědí asi 160 postižených náhodně zastavily nebo náhle ztratily tah a to i na dálnici. Vyšetřování se vztahuje na motory 2,0 TDi ve vozech Volkswagen Jetta, Rabbit (americká verze Golfu) a také Audi A3. Má jít až o 100 tisíc vozů.
Volkswagenu se tato zpráva přirozeně nelíbí a kontruje, podle něj nemají jeho dieselové motory takovou obtíž. Největší problém údajně je to, že mnoho řidičů do svých vozů natankovalo namísto nafty benzín, což způsobilo jejich poruchu.
Dieselová vozila jsou v USA téměř raritou. Naprostá většina osobních aut je zde vybavena benzínovým motorem, diesely jsou vyhrazeny spíše pro užitkové stroje, tedy dodávky, nákladní vozy a traktory. Evropské značky se nicméně snaží o průnik na americký trh i se svými nafťáky, mimo Volkswagenu se o to pokouší i například BMW, pro letošní Superbowl na tohle téma připravil i vtipnou reklamu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?