Americký úřad pro bezpečnost v dopravě rozjel vyšetřování dieselů Volkswagenu pro jejich náhodné poruchy. Volkswagen se brání.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) začal vyšetřovat údajné náhodné poruchy dieselových motorů koncernu Volkswagen. Motory podle výpovědí asi 160 postižených náhodně zastavily nebo náhle ztratily tah a to i na dálnici. Vyšetřování se vztahuje na motory 2,0 TDi ve vozech Volkswagen Jetta, Rabbit (americká verze Golfu) a také Audi A3. Má jít až o 100 tisíc vozů.
Volkswagenu se tato zpráva přirozeně nelíbí a kontruje, podle něj nemají jeho dieselové motory takovou obtíž. Největší problém údajně je to, že mnoho řidičů do svých vozů natankovalo namísto nafty benzín, což způsobilo jejich poruchu.
Dieselová vozila jsou v USA téměř raritou. Naprostá většina osobních aut je zde vybavena benzínovým motorem, diesely jsou vyhrazeny spíše pro užitkové stroje, tedy dodávky, nákladní vozy a traktory. Evropské značky se nicméně snaží o průnik na americký trh i se svými nafťáky, mimo Volkswagenu se o to pokouší i například BMW, pro letošní Superbowl na tohle téma připravil i vtipnou reklamu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.