Zmrtvýchvstání Lancie Stratos vzbudilo mezi motoristickou veřejností pořádný rozruch. Potenciální zájemci už bouchají na dveře továrny Ferrari.
Když Ferrari a pan Michael Stoschek vyvíjeli novou Lanciu Stratos, padla taková myšlenka, že pokud by se vyskytla dostatečná poptávka, mohla by vzniknout omezená série těchto vozů k prodeji.
A to se podle všeho stalo. V Evropě a také zbytku světa se již údajně našlo přes 40 potenciálních zákazníků. Podle všeho nemají problém s cenovkou okolo 400 000 €. Vyvinout nový Stratos stálo údajně něco mezi 3 až 4 miliony €. Prodej omezeného počtu nových Stratosů by tak mohl pomoci panu Stoschekovi (a také Ferrari) umořit náklady vzniklé na vývoj.
Základem Stratosu je Ferrari F430, případní zájemci by si tak museli sehnat ojetý kus (cena okolo 100 000 €), a pak zaplatit dalších asi 300 000 € za jeho přestavbu. Není to málo, exkluzivita je ale zaručena.
Now speculate on its possible mass production.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?