Auto se spotřebou pouhých 0,9 litru na 100 km se představí na autosalonu v Kataru.
Volkswagen oficiálně zveřejnil fotky a technické informace o svém konceptu nazvaném Formula XL1. Jde o hybrid s kombinovanou spotřebou pouhých 0,9 litru na 100 km. Emise dosahují rekordní hodnoty 24g/km.
Poháněn je dvouválcovým motorem TDI o objemu 0,8 litru a elektromotorem, kterému dodávají šťávu Li-ion baterie. Vznětový motor má výkon 35 kW (47 koní) a kroutící moment 120 Nm. Elektromotor ze sebe dostane maximálně 20 kW (27 koní) a kroutící moment 100 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,9 vteřiny a maximálka je omezena na 160 km/h. O řazení se stará sedmistupňová dvojspojková převodovka DSG.
Celé vozidlo váží pouhých 795 kilogramů, a to i díky spoustě dílů z tvořených z uhlíkovými vlákny zesílených polymerových dílů (carbon fiber reinforced polymer - CFRP). A jenom pro zajímavost, objem kufru činí 100 litrů.
Veřejnost poprvé uvidí tento koncept na autosalonu v Kataru, který se koná na konci ledna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.