Auto se spotřebou pouhých 0,9 litru na 100 km se představí na autosalonu v Kataru.
Volkswagen oficiálně zveřejnil fotky a technické informace o svém konceptu nazvaném Formula XL1. Jde o hybrid s kombinovanou spotřebou pouhých 0,9 litru na 100 km. Emise dosahují rekordní hodnoty 24g/km.
Poháněn je dvouválcovým motorem TDI o objemu 0,8 litru a elektromotorem, kterému dodávají šťávu Li-ion baterie. Vznětový motor má výkon 35 kW (47 koní) a kroutící moment 120 Nm. Elektromotor ze sebe dostane maximálně 20 kW (27 koní) a kroutící moment 100 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,9 vteřiny a maximálka je omezena na 160 km/h. O řazení se stará sedmistupňová dvojspojková převodovka DSG.
Celé vozidlo váží pouhých 795 kilogramů, a to i díky spoustě dílů z tvořených z uhlíkovými vlákny zesílených polymerových dílů (carbon fiber reinforced polymer - CFRP). A jenom pro zajímavost, objem kufru činí 100 litrů.
Veřejnost poprvé uvidí tento koncept na autosalonu v Kataru, který se koná na konci ledna.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?