Auto se spotřebou pouhých 0,9 litru na 100 km se představí na autosalonu v Kataru.
Volkswagen oficiálně zveřejnil fotky a technické informace o svém konceptu nazvaném Formula XL1. Jde o hybrid s kombinovanou spotřebou pouhých 0,9 litru na 100 km. Emise dosahují rekordní hodnoty 24g/km.
Poháněn je dvouválcovým motorem TDI o objemu 0,8 litru a elektromotorem, kterému dodávají šťávu Li-ion baterie. Vznětový motor má výkon 35 kW (47 koní) a kroutící moment 120 Nm. Elektromotor ze sebe dostane maximálně 20 kW (27 koní) a kroutící moment 100 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,9 vteřiny a maximálka je omezena na 160 km/h. O řazení se stará sedmistupňová dvojspojková převodovka DSG.
Celé vozidlo váží pouhých 795 kilogramů, a to i díky spoustě dílů z tvořených z uhlíkovými vlákny zesílených polymerových dílů (carbon fiber reinforced polymer - CFRP). A jenom pro zajímavost, objem kufru činí 100 litrů.
Veřejnost poprvé uvidí tento koncept na autosalonu v Kataru, který se koná na konci ledna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.