Elektromobilní vlna se valí a nevyhne se ani Mazdě. Ta má v plánu prodat v Japonsku několik set elektromobilů.
Mazda 2 je, zdá se, poměrně vhodná pro zástavbu elektrického pohonu. Malé městské vozítko dává pro elektřinu, tak jak ji známe dnes, největší smysl.
Vůz by neměl stát více než tři miliony jenů, tedy asi 650 tisíc korun. Cena je státem dotovaná a očekává se, že také stát bude největším odběratelem.
O vozu nejsou zatím známy žádné technické podrobnosti, znám je jen dojezd, měl by dosáhnout dvou set kilometrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.