Aby bylo technické řešení dlouhodobě udržitelné, musí být hlavně jednoduché. To se ale evidentně netýká turbokompresoru u Volkswagenu.
Automobilka by podle všeho tuto technologii nejraději pohřbila. Důvodem je přílišná složitost systému a z toho plynoucí nákladnost výroby.
Ani několikanásobné výborné umístění v anketě o motor roku nezabránilo rozhodnutí o postupném ukončení produkce. Nahradit jej mají motory s konvenčním turbodmychadlem. Podle Volkswagenu totiž plně dostačují.
Tento motor se nově nachází i ve Fabii RS. Dá se očekávat, že tento motor jednoduše doběhne ve všech vozech, do kterých se v současné době dává, ale dále se již do žádného nového modelu nedostane. Škoda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.