Vítězem soutěže Auto roku 2011 se v hlasování veřejnosti stal vůz Mercedes SLS. Informovala o tom ve čtvrtek Česká televize.
Vítěz soutěže je překvapením, protože obvykle v podobných kláních vítězí vozy v kategoriích cenově mnohem dostupnějších automobilů. Supersportovní Mercedes SLS se totiž prodává na přibližně 4,5 milionu korun.
Vítěze jednotlivých kategorií ohlásili organizátoři soutěže již v polovině prosince loňského roku. Celkový vítěz získal prvenství v kategorii sportovních vozů. V kategorii SUV, kde bylo nominováno deset vozů, vyhrál automobil Kia Sportage. V kategorii vyšší třídy (sedm kandidátů) prvenství získal BMW řady 5. V kategorii nižší třídy (deset adeptů) první místo náleží vozu Alfa Romeo Giulietta a v kategorii MPV (deset soutěžících) první místo získal Ford C-MAX.
O vítězství vozů v kategoriích stejně jako o Autě roku 2011 v České republice rozhodla jednak odborná 38členná porota, jednak veřejnost.
Anketu vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.