Tata podle všeho zvažuje nasazení dieselu do svého modelu Nano. Má něco takového vůbec smysl?
Tata Nano je sama o sobě docela zvlášním autem. Nejlevnějšímu vozu na světě se střídavě daří a nedaří, na podzim neměli prodejci Taty téměř co jíst a teď zase skoro nestačí prodávat. Stačila malá změna v úvěrové politice.
V Indii se v poslední době stávají populární malé diesely a Tata tuto módní vlnu nechce nechat uplavat. Prot se rozhodla vyvinout diesel pro Nano.
Zní to jako šílené, Nano, auto ne o mnoho těžší než hora pěnového polystyrenu o stejných rozměrech, které už s benzínovým motorem má spotřebu nula nula nic. A dostane diesel. Tata vyvíjí motůrek o objemu kolem 0,6 litru s přímým vstřikováním a turbem. Jak se mu bude dařit, ukáží blízké měsíce.
Kdy bude tento vůz vypuštěn na trh, zatím nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?