Elektromobily mohou zarazit bezpečnosti silničního provozu další ránu. Volvo se snaží dokázat, že umí udělat i bezpečný elektromobil.
Elektromobily jsou pro bezpečnost silničního provozu problémem. Důvodů je více, prvním z nich může být relativně vysoká hmotnost bateriových článků. Každé kilo auta znamená další energii, kterou musí karoserie pohltit. A baterie jsou poměrně hodně těžké.
Dalším rizikem je možnost narušení baterií, které by poté mohly v extrémním případě až explodovat. Nutno říci, že možnost požáru se samozřejmě týká i benzínových či plynových vozidel.
Volvo se proto rozhodlo demonstrovat, že elektromobily mohou být bezpečné. Poslalo proti bariéře svůj malý model C30 s bateriemi uprostřed trupu. Důležité sdělení je, že vydržely jak baterie, kterých se náraz vůbec nedotkl, tak i bezpečností zóny. Nebylo poškozeno ani vysokonapěťové vedení, jehož poškození by bylo mimořádným problémem pro záchranáře i oběti nárazu. Přeci jenom, napětí v těchto soustavách se pohybuje řádově ve stovkách voltů.
Nutno samozřejmě dodat, že jde o test jednoho elektromobilu. Nikdo nemůže na jeho základě říci, že elektromobily jsou bezpečné. Dá se ale říci, že když se chce, všechno jde...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?