Elektromobily mohou zarazit bezpečnosti silničního provozu další ránu. Volvo se snaží dokázat, že umí udělat i bezpečný elektromobil.
Elektromobily jsou pro bezpečnost silničního provozu problémem. Důvodů je více, prvním z nich může být relativně vysoká hmotnost bateriových článků. Každé kilo auta znamená další energii, kterou musí karoserie pohltit. A baterie jsou poměrně hodně těžké.
Dalším rizikem je možnost narušení baterií, které by poté mohly v extrémním případě až explodovat. Nutno říci, že možnost požáru se samozřejmě týká i benzínových či plynových vozidel.
Volvo se proto rozhodlo demonstrovat, že elektromobily mohou být bezpečné. Poslalo proti bariéře svůj malý model C30 s bateriemi uprostřed trupu. Důležité sdělení je, že vydržely jak baterie, kterých se náraz vůbec nedotkl, tak i bezpečností zóny. Nebylo poškozeno ani vysokonapěťové vedení, jehož poškození by bylo mimořádným problémem pro záchranáře i oběti nárazu. Přeci jenom, napětí v těchto soustavách se pohybuje řádově ve stovkách voltů.
Nutno samozřejmě dodat, že jde o test jednoho elektromobilu. Nikdo nemůže na jeho základě říci, že elektromobily jsou bezpečné. Dá se ale říci, že když se chce, všechno jde...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?