Ford se v letoším Detroitu vyznamenal. Kromě elektrického Focusu tu máme hned dvojici hybridních C-maxů.
Malé evropské MPV C-max se stalo základem další chlouby Fordu. Dvojice hybridů Energi a Hybrid poskytuje úsporné řešení.
Zajímavější je dozajista verze Energi. Ta má pod kapotou ústrojí hybridu do zásuvky, očekávaného plug-in hybridu. Je možné jej přes noc nabít a teprve až dojde baterie, naskočí benzínový motor, který pracuje s Atkinsonovým cyklem. Bohužel přesné informace Ford nesdělil.
O moc sdílnější nebyl ani u klasického hybridu, který je nabíjen jen klasicky, rekuperací, případně ze spalovacího motoru. Jeho spotřeba má být kolem 5,5 litru benzínu a kratší vzdálenost dokáže ujet i čistě na elektřinu.
Obě verze jsou plánovány do výroby. Měly by se na trhu objevit přibližně do roka a s menším zpožděním je uvidíme dokonce i v Evropě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?