Ford se v letoším Detroitu vyznamenal. Kromě elektrického Focusu tu máme hned dvojici hybridních C-maxů.
Malé evropské MPV C-max se stalo základem další chlouby Fordu. Dvojice hybridů Energi a Hybrid poskytuje úsporné řešení.
Zajímavější je dozajista verze Energi. Ta má pod kapotou ústrojí hybridu do zásuvky, očekávaného plug-in hybridu. Je možné jej přes noc nabít a teprve až dojde baterie, naskočí benzínový motor, který pracuje s Atkinsonovým cyklem. Bohužel přesné informace Ford nesdělil.
O moc sdílnější nebyl ani u klasického hybridu, který je nabíjen jen klasicky, rekuperací, případně ze spalovacího motoru. Jeho spotřeba má být kolem 5,5 litru benzínu a kratší vzdálenost dokáže ujet i čistě na elektřinu.
Obě verze jsou plánovány do výroby. Měly by se na trhu objevit přibližně do roka a s menším zpožděním je uvidíme dokonce i v Evropě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?