Ferrari chce v Ženevě s něčím překvapit. Taková slova zaznívají přímo z úst představených značky. Ale jak? Kombíkem?
Přestože většina z nás si pod kombi verzí představí auto pro náruživého zahrádkáře, který do auta naháže piknikový stůl, motorovou pilu, sekačku, gril, jídlo na víkend a ještě zbyde místo na manželku a tři děti, nemusí tomu tak býti vždy. Existuje i jedna poměrně vzácná varianta, která je ale sportu přímo zaslíbená. Jmenuje se Shooting Brake.
Vozy s touto karoserií se jen vzácně vyrábějí sériově. Mnozí nadšenci si ale nechávají různá kupátka přestavovat na agresivní dvoudveřové kombi.
Přestavby by se mělo dočkat Ferrari 612 Scaglietti. Je otázkou, jestli nepůjde spíše o jeho nástupce, přeci jen, 612 už má svůj věk. Po světě již jezdí několik na zakázku přestavěných 612. Postoj samotné automobilky by ale překvapil.
Uvidíme tedy, zda se spekulace potvrdí. Autosalon začíná v březnu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?