Volkswagen připravil řešení pro ty, kteří se bojí, že jim v noci bez svolení majitele odputuje navigace či audiosystém za novým majitelem. Představil kus plechu.
Systém, který má bránit krádežím navigací ve Volkswagenech, se jmenuje Volkswagen Navi Lock. Jde o kus plechu se zámkem a kotvící body v palubní desce. Pro zajištění navigace se jednoduše nasadí kryt a zamkne. Jednak není vidět, co je pod krytem, ale také se k navigaci mnohem hůře dostává. Otázkou jen zůstává, kolik řidičů přijde nejen o navigaci, ale také o kus palubní desky spolu s kovovým krytem...
Možná ještě efektivnější způsob obrany před nenechavci je vůbec rádio či navigaci neukázat. Tuto taktoku onhedá praktikoval Renault, u kterého bylo možné přes rádio překlopit kryt. Ten, mimo to, že vypadal docela elegantně, skryl obsah a případný zloděj tak nemohl vědět, co si odnese - a zda vůbec něco.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.