Opel Ampera by měl vyřešit obvyklou potíž vozů s plug-in hybridem, omezený dojezd. Řidič bude mít volbu.
Vozy, které se chystají, často kombinují vysokokapacitní baterie se spalovacím motorem, který slouží spíše jako doplňkový pohon a zvyšuje dojezd. Co ale až se vybijí baterie úplně a zbude jen tento doplňkový pohon? Potom obvykle nastane problém.
General Motors se konečně zamyslel a vymyslel řešení. Řidič bude sám moci zvolit, zda hodlá jen jen krátkou trasu s preferencí pohonu čistě z baterií, nebo delší trasu, kdy se od počátku bude spínat i spalovací motor. Motor se bude v tomto režimu vypínat jen pozná-li vůz, že je ve městě, na meziměstské trase poběží i spalovací motor. Dojezd tak bude mnohem méně omezený.
Jedním slovem - konečně!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.