Autem roku 2011 v České republice se stala Alfa Romeo Giulietta, o titulu rozhodlo 35 předních českých motoristických novinářů. Klub motoristických novinářů (KNM) vyhlásil výsledky ve středu večer.
Na druhém místě skončil manažerský vůz BMW 5/5 GT, třetí je inovativní Opel Meriva, čtvrtou příčku obsadil zástupce malých SUV Dacia Duster a pětici finalistů uzavírá prémiové SUV Volkswagen Touareg.
O titul letos bojovalo celkem 38 automobilových novinek tohoto roku, ze kterých pět postoupilo do finále. V něm pak odborníci rozdělili body podle pravidel vycházejících z renomované evropské ankety Car of the Year (COTY).
Letos se soutěže po dlouhé době neúčastnil žádný model mladoboleslavské automobilky Škoda Auto.
Auto roku 2011 v ČR KMN je nejprestižnější a zároveň jediná odborná anketa hodnotící automobilové novinky na českém trhu. Titul a právo být označován jako Auto roku v ČR KMN získává vůz, který volí porota složená z odborných motoristických novinářů. Vítěze vybírají tito odborníci ve dvou kolech z nominovaných vozidel.
Pro účast v anketě musí každý automobil splňovat řadu podmínek, včetně té základní, že jde o novinku na českém automobilovém trhu. Právě tuto podmínku mladoboleslavská automobilka nesplnila.
Při posuzování jednotlivých kandidátů porotci hodnotí především celkovou konstrukci a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cenu. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je "value for money" - hodnota získaná za vynaložené peníze.
Pořadí a body finálových vozů:
Pořadí
Model
Body
1.
Alfa Romeo Giulietta
209
2.
BMW 5/5 GT
189
3.
Opel Meriva
165
4.
Dacia Duster
163
5.
VW Touareg
146
Zdroj: Klub motoristických novinářů
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?