Ve druhé části našeho přehledu crash testů se podíváme, jak dopadla menší auta. Můžete se tak těšit třeba na domácí Kiu Vengu.
V první části našeho přehledu, který naleznete zde, jsme se zaměřili spíše na větší testované vozy. Menší auta jsme si nechali až na dnešní článek.
Jako první se dle abecedy podíváme na maličké Audi A1. To získalo dnes obvyklých 5 hvězd s tím, že ochrna dospělých byla ohodnocena na 90 % a ochrana dětí na 79 %. Průměrná je ochrana chodců, 49 %, velmi slušná je nabídka bezpečnostních systémů, Euro NCAP ji ohodnotilo 86 %. Organizace se pozastavuje nad tím, že vypínání airbagu spolujezdce je dostupné jen z apříplatek, což je v rozporu s určením vozu jako městské nákupní kabelky pro ženy, u kterých se očekává, že budou vozit i děti.
Dalším pánem na rozbití bylo nové Mini. Moderní SUV Countryman také nedopadlo špatně a po zásluze si odnáší plný počet hvězdiček. Dospělé pasažéry dokázal ochránit na slušných 84 %, děti na 83 %. V ochraně chodců si Countryman odnáší druhý nejlepší výsledek celého testu, 63 %. Bezpečnostní systémy jsou hodnoceny 71 %.
Hatchback nižší střední třídy, Citroën C4, dosáhl taktéž pěti hvězd. Dospělé totiž dokázal ochránit na 90 %, děti na taktéž velmi dobrých 85 %. Ochrana chodců je spíše průměrná, 43 %. Zato nabídnou bezpečnostních systémů Citroën exceluje, získal plných 97 %. Podíl na tom má zejména instalace omezovače rychlosti.
Kia Venga si svůj test zopakovala. Při minulém testování získala 4 hvězdičky, což se konstruktérům zdálo málo. Usedli proto zpět k rýsovacím prknům a vykouzlili pátou hvězdu do sbírky. Výsledek není vůbec špatný, ochrana dospělých 89 % a dětí 85 %, to nejsou špatné hodnoty. Ochrana chodců je nejlepší v testu, 64 %. SLušně jsou na tom i bezpečnostní pomocníci, za 71 %.
Čtyči hvězdičky si z testu odváží nový Nissan Micra. Tento prcek dosáhl na 84 % v hodnocení ochrany dospělých, děti jsou chráněny na 79 %. Chodci jsou chráněni slušně, 58 %, o něco slabší je bezpečnostní výbava, která je hodnocena 58 %.
Testování menších vozů uzavírá flexibilní malé MPV Meriva od Opelu. Uhájila svých pět hvězd, když dospělé ochránila na 89 % a děti na 77 %. Ochrana chodců je ohodnocena 55 % a bezpečnostní systémy získaly nadprůměrných 86 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.