Ve druhé části našeho přehledu crash testů se podíváme, jak dopadla menší auta. Můžete se tak těšit třeba na domácí Kiu Vengu.
V první části našeho přehledu, který naleznete zde, jsme se zaměřili spíše na větší testované vozy. Menší auta jsme si nechali až na dnešní článek.
Jako první se dle abecedy podíváme na maličké Audi A1. To získalo dnes obvyklých 5 hvězd s tím, že ochrna dospělých byla ohodnocena na 90 % a ochrana dětí na 79 %. Průměrná je ochrana chodců, 49 %, velmi slušná je nabídka bezpečnostních systémů, Euro NCAP ji ohodnotilo 86 %. Organizace se pozastavuje nad tím, že vypínání airbagu spolujezdce je dostupné jen z apříplatek, což je v rozporu s určením vozu jako městské nákupní kabelky pro ženy, u kterých se očekává, že budou vozit i děti.
Dalším pánem na rozbití bylo nové Mini. Moderní SUV Countryman také nedopadlo špatně a po zásluze si odnáší plný počet hvězdiček. Dospělé pasažéry dokázal ochránit na slušných 84 %, děti na 83 %. V ochraně chodců si Countryman odnáší druhý nejlepší výsledek celého testu, 63 %. Bezpečnostní systémy jsou hodnoceny 71 %.
Hatchback nižší střední třídy, Citroën C4, dosáhl taktéž pěti hvězd. Dospělé totiž dokázal ochránit na 90 %, děti na taktéž velmi dobrých 85 %. Ochrana chodců je spíše průměrná, 43 %. Zato nabídnou bezpečnostních systémů Citroën exceluje, získal plných 97 %. Podíl na tom má zejména instalace omezovače rychlosti.
Kia Venga si svůj test zopakovala. Při minulém testování získala 4 hvězdičky, což se konstruktérům zdálo málo. Usedli proto zpět k rýsovacím prknům a vykouzlili pátou hvězdu do sbírky. Výsledek není vůbec špatný, ochrana dospělých 89 % a dětí 85 %, to nejsou špatné hodnoty. Ochrana chodců je nejlepší v testu, 64 %. SLušně jsou na tom i bezpečnostní pomocníci, za 71 %.
Čtyči hvězdičky si z testu odváží nový Nissan Micra. Tento prcek dosáhl na 84 % v hodnocení ochrany dospělých, děti jsou chráněny na 79 %. Chodci jsou chráněni slušně, 58 %, o něco slabší je bezpečnostní výbava, která je hodnocena 58 %.
Testování menších vozů uzavírá flexibilní malé MPV Meriva od Opelu. Uhájila svých pět hvězd, když dospělé ochránila na 89 % a děti na 77 %. Ochrana chodců je ohodnocena 55 % a bezpečnostní systémy získaly nadprůměrných 86 %.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?