Ve druhé části našeho přehledu crash testů se podíváme, jak dopadla menší auta. Můžete se tak těšit třeba na domácí Kiu Vengu.
V první části našeho přehledu, který naleznete zde, jsme se zaměřili spíše na větší testované vozy. Menší auta jsme si nechali až na dnešní článek.
Jako první se dle abecedy podíváme na maličké Audi A1. To získalo dnes obvyklých 5 hvězd s tím, že ochrna dospělých byla ohodnocena na 90 % a ochrana dětí na 79 %. Průměrná je ochrana chodců, 49 %, velmi slušná je nabídka bezpečnostních systémů, Euro NCAP ji ohodnotilo 86 %. Organizace se pozastavuje nad tím, že vypínání airbagu spolujezdce je dostupné jen z apříplatek, což je v rozporu s určením vozu jako městské nákupní kabelky pro ženy, u kterých se očekává, že budou vozit i děti.
Dalším pánem na rozbití bylo nové Mini. Moderní SUV Countryman také nedopadlo špatně a po zásluze si odnáší plný počet hvězdiček. Dospělé pasažéry dokázal ochránit na slušných 84 %, děti na 83 %. V ochraně chodců si Countryman odnáší druhý nejlepší výsledek celého testu, 63 %. Bezpečnostní systémy jsou hodnoceny 71 %.
Hatchback nižší střední třídy, Citroën C4, dosáhl taktéž pěti hvězd. Dospělé totiž dokázal ochránit na 90 %, děti na taktéž velmi dobrých 85 %. Ochrana chodců je spíše průměrná, 43 %. Zato nabídnou bezpečnostních systémů Citroën exceluje, získal plných 97 %. Podíl na tom má zejména instalace omezovače rychlosti.
Kia Venga si svůj test zopakovala. Při minulém testování získala 4 hvězdičky, což se konstruktérům zdálo málo. Usedli proto zpět k rýsovacím prknům a vykouzlili pátou hvězdu do sbírky. Výsledek není vůbec špatný, ochrana dospělých 89 % a dětí 85 %, to nejsou špatné hodnoty. Ochrana chodců je nejlepší v testu, 64 %. SLušně jsou na tom i bezpečnostní pomocníci, za 71 %.
Čtyči hvězdičky si z testu odváží nový Nissan Micra. Tento prcek dosáhl na 84 % v hodnocení ochrany dospělých, děti jsou chráněny na 79 %. Chodci jsou chráněni slušně, 58 %, o něco slabší je bezpečnostní výbava, která je hodnocena 58 %.
Testování menších vozů uzavírá flexibilní malé MPV Meriva od Opelu. Uhájila svých pět hvězd, když dospělé ochránila na 89 % a děti na 77 %. Ochrana chodců je ohodnocena 55 % a bezpečnostní systémy získaly nadprůměrných 86 %.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.